سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام لطیف صادقی - معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تقویت حضور مبلغان دینی در مدارس آموزش و پرورش به منظور تقویت باورهای دینی و اعتقادی نسل جوان تأکید کرد.

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران به فعالیت مدارس امین در استان اشاره کرد و گفت: مدارس امین یکی از راهکارهای مناسب برای تقویت باورهای دینی دانش آموزان است.

حجت الاسلام صادقی از فعالیت تبلیغی 200 مبلغ دینی در مدارس مازندران خبر داد و گفت: با تفاهم نامه ای که میان آموزش و پرورش و حوزه علمیه امضاء شده شاهد حضور مناسب مبلغان دینی در مدارس استان هستیم.

وی با بیان این که اجرای برنامه های دینی و فرهنگی در مدارس از ضرورت بالایی برخوردار است، افزود: مدارس امین ظرفیت های مناسبی برای پرورش و تربیت دانش آموزانی با باورهای دینی و اعتقادی بالا هستند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که مدارس امین، طرح ارزشمندی در سیستم آموزشی کشور است که کمک شایانی به تربیت نسلی دیندار و اخلاقی خواهد کرد، گفت: مدارس مهم ترین پایگاه برای ترویج و تقویت مبانی دینی در میان نسل امروز جامعه است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز دشمنان همه توان خود را برای تضعیف باورهای دینی و اعتقادی نسل جوان جامعه به کار گرفته اند، خاطرنشان کرد:  به همین دلیل امروز نیازمند برنامه ریزی مناسب برای تقویت اصول و مبانی دینی و انقلابی در میان دانش آموزان هستیم.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که امروز دشمنان توطئه ها و هجمه های خود بر علیه نسل جوان  را در میان دانش آموزان متمرکز کرده اند، افزود: امروز نسل جوان جامعه نیازمند آگاهی بخشی نسبت به توطئه ها و هجمه های دشمنان هستند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دانش آموزان و نسل امروز جامعه نیازمند همراهی و مشاوره صحیح در حوزه های مختلف هستند، تصریح کرد: روحانیت و طلاب جوان بهترین ظرفیت جهت ارتباط مستمر با دانش آموزان و نسل جوان جامعه به شمار می روند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند توجه به مسائل دینی و اعتقادی نسل جوان هستیم، خاطرنشان کرد: امروز هیچ عرصه ای همچون مدارس نیازمند تبلیغ ارزش های دینی نیست.

حجت الاسلام صادقی به حضور مبلغان دینی به عنوان ظرفیت های ارزشمند تبلیغی در مدارس اشاره کرد و گفت: متأسفانه در گذشته حضور مبلغان ساماندهی نبود، اما خوشبختانه با هماهنگی های صورت گرفته شاهد حضور مستمر مبلغان دینی در مدارس هستیم.

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تقویت حضور مبلغان دینی در مدارس و گسترش ارتباط با دانش آموزان تأکید کرد و گفت: ارتباط مناسب و چهره به چهره روحانیت با دانش آموزان در مدارس می تواند زمینه تقویت و تعمیق باورهای دینی در دانش آموزان را فراهم کند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که باید از همه ظرفیت ها به منظور تقویت و استمرار حضور روحانیت در مدارس بهره گیریم، افزود: ارتباط مناسب مبلغان دینی با دانش آموزان و آگاهی بخشی به آنها در خصوص مسائل مسائل فرهنگی و هجمه های دشمن نقش بسیار مهمی در خنثی کردن شبهات و توطئه های دشمنان خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضور روحانی در مدرسه و ارتباط تنگاتنگ با دانش آموزان از بسیاری آسیب های فرهنگی و اجتماعی در میان نسل جوان جامعه می کاهد، ادامه داد: آموزش و پرورش باید از توانمندی های حوزه های علمیه در این بخش بیشتر استفاده کند.

حجت الاسلام صادقی نسبت به گسترش شبهات دینی در میان نسل جوان از سوی دشمنان اشاره کرد و ادامه داد: امروز همه توان دشمنان در جهت تضعیف هویت دینی جوانان کشورمان به کار گرفته شده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در بخش پایانی سخنان خود به اجرای طرح بینات در استان اشاره کرد و با بیان این در این طرح از ظرفیت طلاب جوان حوزه علمیه در جهت تبلیغ دین استفاده می شود، گفت: این طرح ظرفیت ارزشمندی به منطور پر کردن خلأهای تبلیغی موجود در جامعه است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha