شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، با انتقاد از پیشنهاد افزایش دریافت عوارض خروج از کشور گفت: افزایش عوارض خروج از کشور قطعا به گردهمایی بزرگ زائرین اربعین حسینی(ع) لطمه خواهد زد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در جمع خبرنگاران با انتقاد از طرح لایحه افزایش عوارض خروج از کشور اظهار داشت: علیرغم افزایش چشمگیر استقبال کنندگان از سوی زائرین اربعین حسینی در سال های اخیر و با تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تسهیل سفر نسبت به عاشقان و ارادتمندان سید و سالارشهیدان اباعبدالله الحسین(ع)، متأسفانه  سفر زائرین اربعین حسینی تسهیل نشده است.

وی افزود: حتی در برخی از مقاطع مشکلات جدی را هم برای این همایش عظیم حسینی به وجود آورده اند که مهم ترین آن افزایش نرخ تسهیلات سفر و افزایش چند برابری عوارض خروج از کشور برای زائرین است که باید نسبت به این موضوع بازنگری صورت گیرد.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به پرحاشیه ترین لایحه بودجه سال آینده که همان افزایش سه تا شش برابری عوارض خروج از کشور است، افزود: انتظار می رود دولت محترم با توجه به اهمیت اینگونه همایش های عظیم معنوی و جایگاه آن در دنیای اسلام و ضرورت آن در این برهه حساس نسبت به این لایحه و این اقدام  برای سفرهای زیارتی استثناء قائل شود و در تسهیل سفر زائرین اربعین حسینی اقدامات جدی تری صورت گیرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: رشد سه تا شش برابری نرخ عوارض خروج از کشور اصلا منطقی نیست و نمی توان برای این اقدام دلیل قانع کننده ای داشت، زیرا در این لایحه قطعا سفرها باید دسته بندی می شد و سفرهای غیرضروری و ضروری را از هم تفکیک می کردند و در مقابل آن اقدامات بعدی صورت می گرفت تا سفر برای زائرین به خانه خدا و عتبات و عالیات با موج این افزایش ها تحت تاثیر قرار نگیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه شعائر دینی و برخی برنامه های آیینی را باعث عزت و افتخار  اسلام دانست و تاکید کرد: برخی شعائر دینی و مراسمات آیینی در جهت حفظ ارزش های دینی در جامعه اسلامی است و باید برای حفظ و حتی گسترش آن برنامه ریزی کرد و تصویت این لوایح در نظام اسلامی به گسترش این شعائر و مراسمات آن لطمه خواهد زد.

حجت الاسلام شکریان ضمن درخواست بازنگری این لایحه از نمایندگان مجلس شورای خاطر نشان کرد: همه عزت و ماندگاری اسلام مرهون تلاش ها و مجاهدت های حضرت سیدالشهداء(ع) و یاران باوفایش است و امروز جمهوری اسلامی با تأسی از این حرکت عاشورایی حضرت سیدالشهداء(ع) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در جهان و منطقه دارای نقشی اثرگذار و قدرتمند است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود افزود: باید در مقابل بدخواهان و مستکبران عالم ایستادگی کرد و این محقق نخواهد شد مگر اینکه شعائر دینی و آیین های مذهبی پرشورتر و محکم تر برگزار شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش پایانی سخنان خود گفت: دولت در جهت این همایش عظیم حسینی(ع) در روز اربعین باید برای زائرین این همایش بزرگ تسهیل ویژه ای قرار دهد و افزایش نرخ عوارض خروج از کشور زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha