یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که مسائل علمی و اخلاقی در حوزه باید یک اصل مهم باشد و نباید به راحتی از کنار آن عبور کنیم، گفت: علم و اخلاق در حوزه باید همراه و همزمان با هم رشد کند و تقویت شود تا شاهد بالندگی حوزه علمیه باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، امروز در جمع طلاب مدارس علمیه ساری با بیان این که طلاب علاوه بر تلاش و جهد علمی باید در تقویت جنبه های روحی، معنوی و اخلاقی نیز تلاش کنند، گفت: طلاب باید خودسازی، تقوا، پارسایی و متخلق شدن به مسائل اخلاقی را نیز مورد توجه قرار دهند.

وی، طلاب حوزه علمیه را سربازان حضرت ولیعصر(عج) دانست و افزود: باید تلاش و هدف همه ما در حوزه این باشد؛ طلابی پرورش دهیم که در آینده بتوانند به اسلام و انقلاب اسلامی خدمت کنند.

حجت الاسلام طبرسی با تأکید بر این که مسائل علمی و اخلاقی در حوزه باید یک اصل مهم باشد و نباید به راحتی از کنار آن عبور کنیم، افزود: علم و اخلاق در حوزه باید همراه و همزمان با هم رشد کند و تقویت شود تا شاهد بالندگی حوزه علمیه باشیم.

وی با بیان این که در پرورش طلاب باید مباحث کیفی را در دستور کار خود قرار دهیم، تصریح کرد: امروز جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند طلاب مستعد و مهذب است با بتواند در برابر هجوم شبهات دینی سربلند باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در گذشته علما و فقهای دینی همواره بر توجه به مسائل اخلاقی در حوزه های علمیه تأکید داشتند، خاطرنشان کرد: یک طلبه مهذب به حتم قله های پیشرفت علمی را با شتاب بیشتر طی خواهد کرد.

وی با تأکید بر این که طلاب باید از فرصتی که در اختیار قرار داده شده به نحو احسن بهره مند شوند، بیان داشت: امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد گسترش فعالیت های حوزوی در کشور هستیم و زمینه کاملاً ، برای پرورش طلاب فراهم است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که لباس روحانیت از شأن و جایگاه بسیار والایی برخوردار است، تصریح کرد: مردم این لباس را نشانه دین و روحانیت را سرباز حضرت ولی عصر(عج) می دانند و باید در حفظ این جایگاه تلاش کنیم.

وی خودسازی را مهم‌ترین موضوع در تحول روحی طلاب دانست و خاطرنشان کرد: به وجود آمدن تحول در وجود طلاب نخستین گام در مسیر تعالی روحی است به طوری که طلاب باید در جنبه های اخلاقی و جنبه های معنوی و عبادی سرآمد دیگران باشند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که توجه به مسائل اخلاقی و تهذیبی باید بیش از پیش در حوزه مورد توجه قرار گیرد، بیان داشت: طلاب باید معلم جامعه باشند و اگر طلبه خودسازی نکرده باشد، نمی تواند الگو و مربی دیگران باشد.

وی خاطرنشان کرد: انتظاری که از طلاب می رود این است که بیشتر بر روی بعد معنوی و تقوا کار کنند چراکه توقع مردم این است که طلاب علاوه بر پیشرفت در مسائل علمی، در مسائل معنوی نیز الگو باشند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که هر چه می گذرد باید بر معنویت، عرفان، تقوا، زهد و پارسایی همه روحانیان و طلاب افزوده شود، ادامه داد: حوزه های علمیه باید بتوانند به تمام معنا برای مردم سرمشق و الگو باشند.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که علما و بزرگان حوزه همواره بر توجه به مباحث اخلاقی تأکید داشته و دارند، گفت: سیره علمی و اخلاقی مراجع تقلید و فقهای دینی ما بهترین الگو برای طلاب جوان است.

وی با تاکید بر این که طلاب جوان باید سیره علمی و اخلاقی علما و فقهای دینی را به خوبی مطالعه کنند تا مسیر صحیح را انتخاب کنند، بیان داشت: نصایح و پندهای علمای بزرگ شیعه همچون چراغی ارزنده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha