دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
انقلاب اسلامی

حوزه/ وقتی بحثی را ارائه می کنیم باید در فضای عمومی فرهنگی کشور دیده شود، تا معلوم شود کدام مسئله مربوط به آسیب های فرهنگی است؛ ولی در این نظریه پردازی این گونه نبوده است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، نور محمدی پیش ازظهر امروز در همایش جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، چالش ها و افق های پیش رو که به همت شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی در سالن اجتماعات مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد، به نقد نظریه اشاره کرد و گفت: به لحاظ روش وقتی به ابتدا نظریه مراجع می کنید می بینیم آنچه رهبر انقلاب مطرح کردند، فاصله دارد و دقیق به آن پرداخته نشده است.

معاون آموزش و تربیت قرارگاه قرب بقیة الله(عج) عنوان کرد: عدم الگوی مفهومی مشکل دیگر این نظریه پردازی است و به آن توجه نشده است؛ جبهه فرهنگی انقلاب دارای کارهای موفق و ادبیات خوبی است،‌ولی سؤال اینجا است چرا تنها به یک بحث و مسئله تمرکز شده و اساسا این امور دارای نوعی دو نگانگی در موضوع تربیتی و فرهنگی است و باید ثابت شود چطور این امور می تواند باعث تشتت شود.

نور محمدی اظهار داشت: باید  چارچوب موضوع نظر و عمل و نظریه پردازی مشخص باشد و به تبع آن حتی به خود گفتمان سازی در موضوع بحث توجه شود؛ اما در این نظریه به این موضوع توجهی نشده است. بحث نظریه پردازی وگفتمان سازی بسیار مهم است ولی غفلت شده است.

معاون آموزش و تربیت قرارگاه قرب بقیه الله(عج) عنوان کرد: زمانی که موضوعی به گفتمان رسانه و مخاطب راه پیدا کند، ابزار را خود خواهد شناخت و راه خود را باز کرده در جبهه فرهنگی همین مسئله است. پس به همین دلیل به بحث گفتمان سازی توجهی نشده است.

وی افزود: وقتی بحثی را  ارائه می کنیم، باید در فضای عمومی فرهنگی کشور دیده شود تا معلوم شود، کدام مسئله مربوط به آسیب های فرهنگی است، ولی این گونه نبوده است.

۴۰/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha