یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
حجت الاسلام محمود رجبی

حوزه/آیت الله مؤمن در پیروی از ولایت فقیه، امام راحل و رهبر معظم انقلاب استثنایی بود. ساده زیستی در زندگی تجلی داشت. وظیفه شناسی، دارای صفای باطنی، عدم وابستگی به دنیا و پست و مقام، جدیت در انجام وظیفه و در مباحث علمی دقت نظر داشتند. در همین رابطه زبان زد عام و خاص بود.

حجت الاسلام و المسلمین  محمود رجبی در  گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با اشاره به شخصیت علمی و اخلاقی مرحوم آیت الله محمد مومن قمی، نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری و عضو فقهای  شورای نگهبان گفت: آن عالم ربانی در فلسفه، تفسیر و اصول و فقه شخصیت برجسته ای بود. در همین رابطه مباحث فقهی واصولی امام راحل را تقریر کردند و منتشر شده است.

قائم مقام مؤسسه آموزشی امام خمینی(ره) افزود: مرحوم آیت الله مؤمن در شاگرد پروری شخصیت بسیار ممتاز بود و می تواند برای طلاب و فضلای حوزه الگو باشد. از موارد الگوی پذیری شان به لحاظ علمی، اخلاقی و رفتاری به شاگردان است. در همه این موارد به شاگردان توجه می کرد و دنبال رشدشان در این موارد بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه اظهار داشت: از دیگر ویژگی آن فقیه، بُعد انقلابی بودنش است. از قبل انقلاب همراه با امام راحل بودند. از امام راحل حمایت می کردند و به همین دلیل رژیم مرحوم آیت الله مؤمن را دستگیر کرد. این حمایت بعد از انقلاب ادامه داشت. پیرو امام راحل و رهبر معظم انقلاب بود.

وی بیان داشت: خانواده ایشان پاک و مطهر بود. برای انقلاب و نظام شهید داده بود. اهتمام ویژه به بحث ولایت فقیه داشت، در همین رابطه سالها کرسی تدریس داشت. آیت الله مؤمن در پیروی از ولایت فقیه، امام راحل و رهبر معظم انقلاب استثنایی بود.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی گفت: از دیگر خصوصیات شان ساده زیستی بود. سالها قبل و بعد انقلاب ساده زیستی در زندگی تجلی داشت. خود همین مسئله برای طلاب و روحانیون می تواند الگو باشد.

وی ادامه داد: از دیگر ویژگی آن عالم ربانی وظیفه شناسی، دارای صفای باطنی، عدم وابستگی به دنیا و پست و مقام، جدیت در انجام وظیفه، تواضع در برخورد با شاگردان و در مباحث علمی دقت نظر داشتند. در همین رابطه زبان زد عام و خاص بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه اظهار داشت: فوت و رحلت او  به حوزه علمیه، نیروهای انقلاب و روحانیت ضربه وارد کرد.

وی بیان داشت: زندگی ایشان در ابعاد رفتار، علمی و اخلاقی و شاگرد پروری و تواضع الگو برای طلاب و فضلا است.

313/40

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha