یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
دیدار هیئتی از اتحادیه سازمان های غیر دولتی ایران با تجمع علمای مسلمان لبنان

حوزه/ هیئتی از اتحادیه سازمان های غیر دولتی جمهوری اسلامی ایران به ریاست حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی سیفایی با تجمع علمای مسلمان لبنان دیدار کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، هیئتی از اتحادیه سازمان های غیر دولتی جمهوری اسلامی ایران به ریاست حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی سیفایی با تجمع علمای مسلمان لبنان دیدار کرده و مورد استقبال شیخ احمد الزین رئیس هیئت امنای تجمع و شیخ حسان عبد الله رئیس هیئت مدیره این تجمع قرار گرفتند.

شیخ الزین به این هیئت خوش آمد گفت و بر اهمیت روابط میان تجمع علمای مسلمان و جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

حجت الاسلام سیفایی اشاره کرد: ما در کشورمان اتحادیه ای متشکل از بیش از هفتاد و چهار مؤسسه غیر دولتی تشکیل داده و به امور دینی می پردازیم.

وی افزود: ما علاقه مندیم که این رابطه را گسترش داده و برای تقویت آن با علما دیگر همکاری داشته باشیم؛ چرا که مشکلات تنها از طریق دولت و نهاد های بین المللی حل نمی شود، بلکه در بیشتر مواقع به وسیله مؤسسات مستقل از دولت حل می شود.

حجت الاسلام سیفایی تصریح کرد: ما همزه وصل مؤسسات غیر دولتی داخل کشور و مؤسسات جهانی خارج ایران هستیم.

شیخ عبد الله تصریح کرد: این مایه شادمانی ماست که دانستیم یک اتحادیه برای جمعیت های غیر  دولتی وجود دارد و فناوری عصر جدید  برای حل مشکلات مردم به ویژه جنگ نرم و پاسخگویی به سؤالات جوانان بر اینگونه مؤسسات تکیه دارد.

وی افزود: ما در این برهه مسئولیت معرفی اسلام اصیل محمدی را که چهره آن از سوی گروهک  های تکفیری مخدوش شده، بر عهده داریم.

عضو تجمع علمای مسلمان به مبارزه و مقاومت تجمع علما در برابر فتنه های مذهبی و تکفیری اشاره کرد و گفت: علمای تجمع در روز های جنگ اردوگاه ها و مقاومت در برابر اشغالگران و فتنه تکفیری ها حضور فعال داشته و برخی از آنان به شهادت رسیدند.

در پایان دو طرف پیرامون مسائل مختلف بحث و گفتگو کرده و بر تداوم ارتباط بین اتحادیه و تجمع علما در جهت منافع دو ملت و کشور توافق کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha