جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی، امام‌جمعه ابرکوه

حوزه/امام جمعه ابرکوه گفت: مخالفت‌های مردمی نسبت به سفر سفیر یا رئیس جاسوس خانه انگلیس به یزد، کاری انقلابی و ارزشی بود تا دنیا به عمق نفرت ملّت ایران به روباه پیر استعمار پی ببرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ابرکوه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ابرکوه بابیان اینکه از این هفته نماز جمعه به صورت مستمر اقامه خواهد شد، اظهار کرد: این روزها از یک‌سو مشکل معیشت و از سوی دیگر مشکل حفظ سلامت، ملت ایران را در شرایط سختی قرار داده است.

امام‌جمعه ابرکوه خاطرنشان کرد: تاخت‌و تاز و بیدادگری کرونا وضعیت کشور را نگران‌کننده کرده و بیمارستان‌ها ظرفیت پذیرش بیمار زیاد ندارند. تهیه داروی بیماران کرونایی با هزینه چند میلیونی روی دست خانواده‌های کم‌درآمد، تلاش مداوم و خسته‌کننده پزشکان و کادر درمان که در صف مقدم جهاد سلامت هستند، آمار بالای مرگ‌و میر این ویروس مرگبار، مسئولیت مردم و مسئولین را دوچندان کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی افزود: بر مردم عقلاً و شرعاً واجب است تمام توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند و احتیاط کامل را در حفظ سلامت خود داشته باشند. مسئولین هم باید مراقبت قانونی و اجرایی را در قرنطینه کردن خانواده‌های گرفتار این بیماری اعمال کنند.

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه اربعین حسینی ادامه داد: امسال به خاطر شیوع کرونا متأسفانه مراسم راهپیمایی زیارت اربعین به صورت بین‌المللی انجام نمی‌گیرد و ملت امام‌حسینی با عقلانیت، تابع مقررات است و بر احساسات خود غالب می‌شود.

امام جمعه ابرکوه اضافه کرد: اگرچه به مقتضای حدیث شریف نبوی که فرمود« إنّ لِقَتلِ الحُسینِ حَرارَةً فی‌ قُلوبِ المُؤمِنینَ لاتَبرُدُ اَبَداً دیدگان مؤمنان گریان و دل‌هایشان از غم مصائب سالار شهیدان بریان است» امّا راهکار آرامش دادن به این تألّم روحی به حسب ارشادات مقام معظم رهبری قرائت زیارت اربعین و برپایی روضه‌خوانی‌های خانگی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: ما سلاح اشکمان برای شهید کربلا و این سلاحی راهبردی است و اگرچه می‌گویند گریه وسیله عقده‌گشایی است اما گریه بر امام حسین (ع) گریه مرکب از احساس و عقلانیت است. این گریه سلاح ما است و عزممان را در تداوم بخشیدن به قیام عاشورا جزم می‌کند.

وی بابیان اینکه روح شیعه، روح کربلایی، عاشورایی و کربلا قبله‌گاه سیاسی ما است و شیعه را به گلوله‌ای داغ تبدیل کرده که بر قلب دشمن خدا فرود می‌آید، یادآور شد: اربعین، نمایشگر مکتب عاشورا و تبیین کننده، فلسفه قیام امام حسین (ع) است.

امام‌جمعه ابرکوه به سیزدهم مهر سالروز هجرت حضرت امام (ره) از عراق به پاریس در سال ۵۷ اشاره کرد و گفت: این سفر به خواست خدا بود؛ چراکه تصمیم اولیه امام (ره) سفر به کویت بود، امّا وقتی کویت سنگ‌اندازی کرد و بنای مزاحمت داشت حضرت امام (ره) به پیشنهاد مرحوم حاج احمد آقا تصمیم سفر به پاریس را گرفتند و در روستای نوفل‌لوشاتو مستقر شدند و این سفر پیام انقلاب را جهانی کرد و حضرت امام (ره) جریان انقلاب ملّت ایران را هدایت و رهبری کردند.

وی به سفر سفیر یا رئیس جاسوس خانه انگلیس به یزد اشاره کرد و گفت: مخالفت‌های مردمی در انجام این سفر کاری انقلابی و ارزشی بود تا دنیا به عمق نفرت ملّت ایران به این روباه پیر استعمار پی ببرد. باید گفت که شخص سفیر که عنصری ناشایست در ایران خود را نشان داده نیز باید تنبیه اخلاقی شود و بداند که در ایران جایی ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    0 0
    مرگ روباه پیر و مرگ توله هایش یعنی وهابیت و اسرائیل نزدیک است.