شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
مدرسه امام باقر

حوزه/ مراسم یادواره ۳۶ شهید روحانی مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) با حضور طلاب، فضلا و اساتید برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، مراسم یادواره ۳۶ شهید روحانی مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) با رعایت پروتکل های بهداشتی و با حضور طلاب، فضلا و اساتید این مدرسه برگزار شد.

حجت الاسلام بابایی در این نشست ضمن اشاره به آیه ۱۶۹ سوره مبارکه آل عمران «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ» عنوان کرد: بر اساس این آیه می توان دریافت که شهدا زنده هستند، نزد پروردگارشان روزی داده می شوند و در عالم دستگیری از آنانی دارند که به این بزرگواران متوسل می شوند.

وی در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت مطالعه منشور روحانیت از سوی طلاب و روحانیون حوزه های علمیه، تصریح کرد: امام راحل(ره) ۳ ماه پیش از رحلت، خطاب به روحانیون بیاناتی را فرموده اند که در این کتاب ارزشمند این مطالب، تجمیع شده و امروز باید به این منشور، به عنوان درس نگاه نمود و در آن تتبع عالمانه داشت.

این استاد حوزه با بیان این که یکی از مهمترین اقشاری که در طول ۸ سال دفاع مقدس نقش اساسی داشتند، روحانیون مجاهد بودند که بسیاری از تعلقات را کنار گذاشتند و حر و آزاده شهادت را انتخاب کردند، گفت: آنان در آن دوران حساس، تکلیف و رسالت خویش را به درستی شناختند و پایبند به آن بودند.

حجت الاسلام بابایی با بیان این که در ابتدای جنگ، روحانیت در دفاع از آرمان های انقلاب و ارزش های اسلامی لحظه ای دریغ نورزیده و جانانه جانفشانی و ایثار کردند و در جبهه پیش قراول بودند، ابراز کرد: تکلیف شناسی در هر زمان، یک مساله مهم برای روحانیت قلمداد شده و شرط این تکلیف شناسی، نیز پایبندی به تقوای الهی است.

وی در ادامه شناخت ولی زمان، ولایت پذیری در اصول، عقیده، ایمان، اعتقاد و دفاع از آرمان های نظام را از جمله ویژگی های رزمندگان آن دوران عنوان و بر ضرورت ولایتمداری در مدار اندیشه و عمل تاکید کرد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha