یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
مولانا سید صفی حیدر زیدی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید صفی حیدر زیدی گفت: افسوس که امروزه در شبه جزیره عربستان بناهای اسلامی، به ویژه مقدسات به بهانه گسترش و ساخت و ساز در حال تخریب هستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید صفی حیدر زیدی، دبیرکل سازمان تنظیم المکاتب هند به مناسبت تخریب قبور بقیع در پیامی تخریب آن را محکوم کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ذَٰلِکَ وَمَنْ یُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِنْ تَقْوَی الْقُلُوبِ

طبق دستور صریح خداوند، احترام به هر آنچه که موجب یادآوری او می شود واجب است، زیرا این نتیجه تقوا است.

شبه جزیره عربستان، به ویژه حرمین شریفین جایی که پیامبر، اهل بیت، همسران پیامبر و اصحاب زندگی می کردند مملو از یاد آنان هست و باعث قرب و اطاعت از خدا می‌شود. احترام و محافظت از آنان برای جهان اسلام ضروری است و وظیفه هر مسلمان است که در برابر هرگونه فکر یا عملی که این آثار را از بین ببرد عکس العمل نشان دهد.

افسوس که امروزه در شبه جزیره عربستان بناهای اسلامی، به ویژه مقدسات به بهانه گسترش و ساخت و ساز در حال تخریب هستند و تلاش های ناموفق برای ریشه کن کردن نمادهای توحید انجام می شود تا مردم از توحید دور شوند. اما نمی دانند که این عمل آنها نه تنها توحید را از بین نمی برد و ایمان توحید را سست نمی کند، بلکه عقیده ایمان را نسبت به توحید بیشتر می کند و واقعیت خودشان را برای مردم روشن می سازد.

ویرانی جنت بقیع از ۹۸ سال قبل، نشانه ظلم و چالشی بر عزت جهان اسلام است، امروز مزار کسانی که سیره پرستش خدا را تعلیم می دادند، ویران است.

ما تخریب قبور بقیع را به شدت محکوم می کنیم و ما از سازمان ملل و دولت خود می خواهیم که این مسائل را جدی بگیرند و برای بازسازی آن گام بردارند. تا همه ما دوباره از این نعمت ها بهره مند شویم.

سید صفی حیدر زیدی

دبیرکل سازمان تنظیم المکاتب هند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha