پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
تصاویر / سومین کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری

حوزه/ رئیس کل دادگستری استان قم گفت: تفکر زور از قرن ۱۶ میلادی حاکم است و در این تفکر اگر لازم باشد انسان باید دست به فریبکاری و زور بزند؛ آمریکا هم پیرو این تفکر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری عصر امروز در سومین کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری که در سالن همایش های پژوهشکده علامه طباطبایی برگزار شد، عنوان کرد: اصل اعلامیه حقوق بشر در ۳۰ ماده وقتی تنظیم شد، آموزه های تمام ادیان در آن لحاظ شد.

وی افزود: مکتب ماکیاولی قدرت را ارزش اصلی دانسته و سایر ارزش ها را از فروع می داند، در بسیاری از کشورهای پیشرفته به رغم پیشرفت های تکنولوژیک، آنچه کاربرد دارد زور است.

رئیس کل دادگستری استان قم گفت: نیچه جنگ و تنازع بقا را اصل می داند و از نظر او هر انسان که بتواند در این جنگ باقی بماند، شایسته زیستن است.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری یادآور شد: در ماکیاولیسم کشتار و قتل اگر در جهت مقاصد و اهداف باشد مشروع بوده و نباید آن را غیراخلاقی دانست.

وی اضافه کرد: قوی ترین و شگفت انگیزترین ویژگی حکمران در این مکتب، نقش زور در سیاست است.

رئیس کل دادگستری استان قم یادآور شد: آمریکا وقتی می خواهد یک انگیزه شوم را عملی کند، در مرحله نخست یک انگ نقض حقوق بشر به افراد می زند و سپس به اجرای مقاصد ظالمانه خود می پردازد.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری تصریح کرد: تفکر زور از قرن ۱۶ میلادی حاکم است و در این تفکر اگر لازم باشد، انسان باید دست به فریبکاری و زور بزند؛ آمریکا هم پیرو این تفکر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha