یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
امام جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: لازم است مدیران تبلیغات اسلامی کشور، برای ایجاد تحول در آذربایجان غربی، نگاه ویژه ای به این استان داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی که در مجتمع شهید کاظمی ارومیه برگزار شد، اظهارداشت: حجت الاسلام داداش زاده مدتی که ریاست سازمان تبلیغات استان را به عهده داشتند زحمات زیادی را متحمل شد که جا دارد از او تقدیر کرد.

وی  با بایان این که حجت الاسلام امامی، شخصیتی آشنا برای همگان است، اضافه کرد: خدای متعال در قرآن کریم وقتی مسئولیت تربیت بشر را به عهده پیامبر گذاشت، ایشان را به اموری سفارش کرد که توجه مدیران اسلامی به آنها موجب موفقیت شان خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی، افزود: اولین مسئله ارتباط وسیع با خدای متعال است؛ اگر مدیری با خدای خود رابطه شبانه نداشته باشد نمی تواند در مدیریت خود موفق شود و لذا خداوند پیامبر اسلام را به نافله و تهجد شب توصیه می‌کند.

امام جمعه ارومیه با تصریح بر این که رهبر انقلاب روحانیت را به آب کری تشبیه می کنند که با جریانات مختلف در ارتباط هستند و طهارت و پاکی آنها موجب طهارت در مردم می شود، گفت: عهده دار بودن تبلیغ دین و نشر معارف الهی یکی از الطاف الهی بر طلاب و روحانیون است که خداوند این مسئله را برای اولیای خود انتخاب کرده و از این جهت علما ورثة الانبیا هستند.

وی بیان داشت: در روایات بیان شده، فردی در عرصات محشر حضور پیدا می کند و برای وی حسناتی به اندازه ابرهای برافراشته شده و یا کوهای سر به فلک کشیده نوشته می شود و وقتی از علت آن سوال میکند، جواب داده می شود که این ها علمی است که به مردم یاد داده ای . لازم است با تلاش شبانه روزی شبکه تبلیغی در استان به جا بیافتد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: مسئولیت از سویی  فرصت و نعمت است و از سوی دیگر یک خطر بزرگ به شمار می رود که اگر انسان نتواند به وظیفه خود درست و صحیح عمل کند روز قیامت نمی تواند پاسخگو باشد؛ بنا بر این، اگر در مسئله تبلیغ کوتاهی کنیم بر اساس روایات گناهان مسلمانان را بر گردن ما خواهد بود.

وی در پایان گفت: لازم است مدیران تبلیغات اسلامی کشور، برای ایجاد تحول در آذربایجان غربی، نگاه ویژه ای به این استان داشته باشند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha