جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
سید سجاد موسوی

حوزه/ استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم گفت: قلم متعهدانه و صادقانه از اصلی ترین عوامل رشد فرهنگ و نشر فضیلت در جامعه است.

حجت الاسلام سید محمدسجاد موسوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که روز قلم، فرصت بسیار مغتنمی است برای این که با تدبر و تفکر، شاخصه های قلم متعهد را برپایه آموزه های ناب دینی به جامعه بشناسانیم، اظهار داشت: قلم در بیان قرآن و احادیث نورانی اهل بیت(ع) جایگاه و قداست ویژه ای دارد؛ البته مسلم است قلمی که در راستای هدایت و روشنگری بشریت و دعوت او به سمت حقیقت مطلق یعنی خدای متعال باشد، نه هر قلمی.

وی با اشاره به اهمیت قلم و نویسندگی در جهت بصیرت افزایی آحاد جامعه گفت: چند سال پیش رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، فرمان آتش به اختیاری را خطاب به جوانان مؤمن و انقلابی صادر فرمودند در عین حال بر این مساله نیز تاکید نمودند که منظور و مراد ایشان، انجام کار فرهنگی تمیز و خودجوش است و بی شک یکی از همین کارهای مؤثر فرهنگی، فعالیت در عرصه قلم است.

این نویسنده حوزوی همچنین با بیان این که قلم و نوشتن یکی از اصلی ترین راه های توسعه معرفت و نشر فضیلت به شمار می رود، افزود: اساساً نگارش از جمله کارآمدترین شیوه های تعمیق فرهنگ ناب دینی و انقلابی است، لذا جوانان مؤمن و انقلابی به هیچ وجه نباید از این ابزار مهم غافل شده و نسبت به تاثیر شگرف آن دچار شک و تردید شوند.

وی بیان داشت: به خصوص در گام دوم انقلاب این مساله از اهمیت بیشتری برخوردار است چه آن که در راستای زمینه سازی برای تحقق تمدن نوین اسلامی، بیش از پیش ما نیاز به قلم های متعهدانه و صادقانه در مسیر دفاع از ارزش های اسلامی و انقلابی داریم.

وی افزود: آن چه مسلم است این که اهالی قلم و نویسندگان متعهد و انقلابی ضمن بهره مندیِ هنرمندانه از زبان، به تبیین آرمان ها و نشر ارزش ها پرداخته و با موشکافی قلم، رازگشایی ها می کنند تا در سایه ی روشنگری راه فضیلت و کمال، تاریکی های نادانی و جهل را از فضای زندگی انسان ها بزداید و قطعاً چنین رسالتی حرکت در مسیر پیامبران است.

این استاد حوزه در خاتمه تصریح کرد: شکی نیست که اهتمام در امر قلم و به طور کلی فعالیت های رسانه ای با رویکرد متعهدانه و انقلابی، علاوه بر آن که باعث جبران بخشی از ضعف های فرهنگی کشور می شود، ما را در تحقق اهداف مقرر در بیانیه گام دوم انقلاب، کمک شایان توجهی می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha