دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین موسوی گفت: انقلاب جمهوری اسلامی ایران برگرفته از قیام خونین عاشوراست و داشتن این نوع تفکر در هیئت ها و مجالس عزای حسینی که ما سینه زن حسینیم و کاری به ولایت و انقلاب نداریم، باطل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خمینی شهر، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد موسوی، شامگاه جمعه در جمع عزاداران حسینی در مسجد هاشمیه خمینی شهر، ضمن دعوت عزاداران و پیروان سیدالشهداء به تقوای الهی، گفت: انسانها نیاز به یادآوری و تواصی حق دارند و سفارش کردن باعث دوری از بی تقوایی می شود.

وی به وجود امامان معصوم (ع) جهت رسیدن به قرب الهی اشاره و اظهار کرد: داشتن این تفکر که به دلیل گنهکاری از رحمت و فضل الهی دوریم، تفکری اشتباه است و انسان می تواند به واسطه حجت های خداوند در زمین به فیض الهی دست یابد.

امام جمعه خمینی شهر به شهرستان خمینی شهر که مشهور به حسینیه ایران است اشاره کرد و گفت:  شهری که مزین به حسینیه ایران است و ۲۳۰۰شهید تقدیم نظام‌ و اسلام کرده باید مروج فرهنگ و نهضت حسینی باشد.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: عاشورا حادثه نیست، بلکه جریانی است که حقیقت بزرگ تاریخ در آن نهفته است؛ عاشورا منشاء تحولات بزرگ در جهان است و مخالفینی دارد که از راه های متعدد برای کمرنگ کردن آن به هر عملی دست می زنند.

وی عنوان کرد: زمانی رضاخان منع عزاداری امام حسین(ع) را اعلام کرد و قصد خاموش کردن چراغ مجالس روضه را داشت و امروز روش دشمنان برا ی منحرف ساختن این چراغ فروزان به نحوی دیگر است. چه بسا تغییر مضمون و  محتوای اشعار باعث منحرف ساختن حقیقت عزاداری حسینی شود، در حالی که شیوه عزاداری باید طبق روش و سنت ائمه اطهار (ع) باشد.

امام جمعه خمینی شهر هشدار داد:  مداحان باید مراقب متن اشعار و روضه ها باشند و از بیان اشعاری که موجب وهن می‌شود، خوداری کنند.

وی یادآور شد: انقلاب جمهوری اسلامی ایران برگرفته از قیام خونین عاشوراست و داشتن این نوع تفکر در برخی هیئت ها و مجالس عزای حسینی که ما سینه زن حسینیم و کاری به سیاست و انقلاب نداریم، باطل است. وظیفه شرعی مردم است که فرامین و دستورات مقام معظم رهبری در راس امور عزاداری باشد و از آن اطاعت کرد.

امام جمعه خمینی شهر از دست اندکاران هیئت های مذهبی خواست رعایت شیوه نامه های بهداشتی را به عزاداران سیدالشهداء(ع) گوشزد کنند تا بیماری کرونا سیر نزولی یابد و افراد بیشتری درگیر این بیماری نشوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha