دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
محمد مهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد

حوزه/ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیاز جدی به اصلاح ساختار و منابع انسانی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، محمدمهدی اسماعیلی، امروز در دیدار با آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه که در قم برگزار شد، گفت: حضور شما به عنوان شخصیتی علمی و بین المللی تجربه قابل اتکایی است و ما به عنوان وزارتخانه ای که با پسوند اسلامی به جامعه اسلامی خدمت می کنیم، بیش از گذشته نیازمند توجه و حمایت حوزه های علمیه هستیم.

وی با بیان اینکه همه وزارتخانه درچارچوب نظام اسلامی و زیر لوای ولایت فقیه خدمت رسان جامعه اسلامی است، افزود: امید داریم در دولت جدید احیای ارزش‌های انقلابی را در صدر فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دهیم و در این مسیر همراهی و راهبری حوزه های علمیه و صاحب نظران حوزه را می خواهیم.

اسماعیلی ادامه داد: دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف با رویش‌های انقلابی جوانان رو به رو بوده‌ایم و دولت مردمی کنونی باید بتواند این ظرفیت‌ها را به کار بگیرد. لذا عرصه فرهنگ دینی غنی است و ما باید بسترهای شکوفایی فرهنگ غنی دینی را با حضور جوانان انقلابی و رویش‌های شکل گرفته، فراهم کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصریح کرد: ما با اتکا به ظرفیت غنی حوزه های علمیه، درصدد حرکت تحولی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم و قصد داریم وزارت خانه را به آن وظیفه دیرین و اصلی خود سوق دهیم.

اسماعیلی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برخی سال‌ها،دچار عقب ماندگی‌های شده‌است و ما برای جبران این عقب ماندگی، تعمیق ارتباط با علما، حوزه‌های علمیه و استفاده از توان روحانیت را در دستور کار خود قرار داده ایم و در اولین گام در شوراهای فرهنگ عمومی در دوره جدید حضور روحانیت متعهد و مستعد تقویت خواهد شد.

وی یادآور شد: رئیس جمهوری پیش از سفر بنده به قم، سلام ویژه و گرم خود را به مراجع عظام تقلید و علمای حوزه علمیه ابلاغ کرد.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha