دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
تفکر بسیجی معادلات دنیای غرب را برهم زد

حوزه/ مدیر مجموعه تبیین منظومه فکری مقام معظم رهبری با بیان اینکه آرمان انقلاب ایجاد عدالت اجتماعی است، اظهار کرد: برای رسیدن به عدالت، "هویت‌سازی انقلابی" و "جبهه سازی" دو مسئولیت مهم و اصلی بسیج است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام فخریان در همایش گام دوم انقلاب و رسالت بسیج که امروز در دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به این بیان مقام معظم رهبری که "بسیج، لشکر انقلاب است"، عنوان کرد: انقلاب موجودی زنده و متحرک مبتنی بر مبانی به سوی آرمان‌هاست؛ که این حرکت توسط تفکر بسیجی انجام می‌شود پس بسیجی ابتدا باید بداند انقلاب چیست.

مدیر مجموعه تبیین منظومه فکری مقام معظم رهبری بابیان اینکه کلیه حرکت‌ها اعم از سیاسی، علمی، اقتصادی، فرهنگی توسط روحیه و تفکر بسیجی و به دست بسیجیان انجام می‌شود، ادامه داد: لذاست که کلیه تعاریف از بسیج نظیر اینکه بسیج فراجناحی است، در ذیل تعریف اصلی "بسیج، لشکر انقلاب است" قرار می‌گیرد.

وی افزود: باید بدانیم انقلاب می خواهد فضا و کارخانه انسان ساز، در مقیاس عالم بسازد؛ یعنی محیطی که انسان ساز باشد همانگونه که ابزار پیامبر مکرم اسلام محیط و جامعه بود.

حجت الاسلام فخریان گفت: لذا برای ساخت محیط باید انقلاب کرد، باید مبتنی بر انقلاب نظام سازی کرد و باید مبتنی بر ساختار دولت سازی کرد، لکن ما در مرحله سوم که دولت اسلامی است مانده ایم؛ برای دستیابی به دولت اسلامی لازم است ساختارسازی‌های جزئی مبتنی بر ساختار کلی که همان اسلام است و بعد رفتارسازی مسئولین مبتنی بر اسلام صورت گیرد.

مدیر مجموعه تبیین منظومه فکری مقام معظم رهبری با بیان اینکه لازم است بدانیم امروز انقلاب چه می خواهد، گفت: آنجا همان جایی است که تفکر بسیجی باید حضور دغدغه‌مند و تکلیف‌مدار داشته باشد.

وی با اشاره به بیان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بسیج در تمام عرصه های نظام محل ظهور مردم سالاری دینی است، عنوان کرد: فرمایش مقام معظم رهبری بدین معناست که مردم مبتنی بر اسلام سالار هستند و ظهور این مردم سالاری بر عهده بسیج است یعنی تمام هویت نظام که مردم سالاری دینی است باید توسط تفکر بسیجی حضور اجتماعی پیدا کند.

حجت الاسلام فخریان با بیان اینکه آرمان انقلاب ایجاد عدالت اجتماعی است و بیانیه گام دوم نیز حول این محور میچرخد، اظهار کرد: برای رسیدن به عدالت، "هویت‌سازی انقلابی" و "جبهه سازی" دو مسئولیت مهم و اصلی بسیج است؛ اگر هویت سازی و جبهه سازی انجام شود، امیدآفرینی عمومی شکل می گیرد که قطعا موجب تحرک تحولی و در ادامه پیشرفت می شود.

لازم به ذکر است: همایش "گام دوم انقلاب و رسالت بسیج" از جمله برنامه‌های بزرگداشت هفته بسیج در دانشگاه قم بود که با همکاری بسیج اساتید، بسیج کارمندان و بسیج دانشجویی دانشگاه قم برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha