یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
تصاویر/ نشست خبری معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه

حوزه/ پژوهش، از اجزای اساسی فعالیت‌ها و فلسفه وجودی جامعةالمصطفی به شمار می‌رود، زیرا پژوهش ثمره آموزش و در صورت تحقق نیافتن این امر، آموزش همچون درختی تنومند، بدون ثمره خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین مجیدعبادی، معاون پژوهشی جامعةالمصطفی در آیین تجلیل از پژوهشگران ممتاز مجتمع آموزش عالی زبان، ادبیات و فرهنگ‌شناسی ضمن گرامیداشت هفته پژوهش افزود: وجود جامعةالمصطفی، ترجمان علمی علوم‌اسلامی و علوم‌انسانی اسلامی است، زیرا داعیه رسالت پیام‌رسانی وحیانی را بر عهده دارد و شاخص‌هایی برای آن تعریف کرده، که بدون انعکاس بُعد بین‌المللی مقدور نیست و عرصه بین‌الملل، وجهه اساسی فعالیت‌های دینی در عصر جدید است.

وی، با تأکید بر اینکه افق و عمق نگاه‌ها در جامعةالمصطفی باید بلند باشد، اظهار کرد: سقف کارهای دینی و فرهنگی را باید بلند و برافراشته دید، به ویژه جامعةالمصطفی که با زبان و فرهنگ ملل در ارتباط است، باید روح بلندی برای تعریف وظایف و چارچوب مؤلفه‌ها داشته باشد و با متناسب سازی دانش‌ها، به زبان اقوام توجه کند.

استاد جامعة المصطفی، با اشاره به اینکه ارزش‌گذاری چنین کاری را نمی توان در مسائل مالی و مادی دید، گفت: نوع تحلیل‌ها از کار، انگیزه فرد را برای انجام کار ارتقا خواهد داد و تنگناهای مالی، بحران‌ها و سختی‌ها، انگیزه درونی برای حرکت رو به جلو ایجاد خواهد کرد.

معاون پژوهشی جامعةالمصطفی بیان کرد: در دورانی که وسواس‌های خناس در برابر نشر معارف ناب الهی قد علم می‌کنند، باید افق دید خود را الهی تعریف کرد، با وجود همه کاستی‌ها، در برابر مشکلات گام‌های محکم و استواری برداریم. امیدواریم بتوانیم در حرکت رو به رشد کاروان مقدس جامعةالمصطفی سهیم باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: پژوهش، از اجزای اساسی فعالیت‌های و فلسفه وجودی جامعةالمصطفی به شمار می‌ رود، زیرا پژوهش ثمره آموزش است و در صورت تحقق نیافتن این امر، آموزش همچون درختی تنومند، بدون ثمره خواهد بود.

رئیس هفته پژوهش جامعةالمصطفی، بر اهمیت هم‌افزایی در ارائه پژوهش‌ها و بهره‌گیری از قالب‌های مختلف اشاره کرد و گفت: برپایی نشست‌های علمی، برگزاری کارگاه و دوره‌های مهارت‌افزایی، از جمله قالب‌های مختلفی است که در کنار علم‌آموزی و کسب دانش، پژوهش و تحقیق عملیاتی می‌شود.

معاون پژوهشی جامعةالمصطفی با تأکید بر اینکه با علم‌آموزی و دانش‌اندوزی صِرف نمی‌توان جایگاه علم نافع را برآورده کرد، اظهار کرد: عملیاتی‌سازی و توسعه پژوهش‌های کاربردی و میدانی، سرلوحه کار پژوهش و چشم‌انداز جامعةالمصطفی برای رسیدن به مرجعیت علمی است.

وی با بیان اینکه جایگاه علوم‌اسلامی و علوم‌انسانی مبتنی بر مبانی اسلامی است، گفت: جامعةالمصطفی در هفته پژوهش با تمسک به شعار سال، «مانع زدایی و پشتیبانی» را سرلوحه قرار داده و این مهم را ناظر به نیازهای پژوهشی ترسیم کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی در تشریح موانع درونی و بیرونی اذعان کرد: اگر همتمان کوتاه باشد و برنامه متقنی برای مواجهه با مسائل نداشته باشیم، به آن افق‌های مدنظر دست نخواهیم یافت؛ لذا تمام تلاش و همت خود را به کار گرفته‌ایم تا با همکاری و همراهی المصطفائیان بتوانیم یک هفته پژوهش در خور تراز انقلاب اسلامی و عرصه بین‌الملل ارائه کنیم.

رئیس هفته پژوهش المصطفی تصریح کرد: جامعةالمصطفی العالمیه یک سازمان آموزشی و پژوشی است که ما را به سمت مسائل تربیتی و فرهنگی با عزمی جدی سوق می‌دهد.

وی، در بخش پایانی سخنان خود، ضمن تقدیر از تلاش‌های پژوهشی مجتمع آموزش عالی زبان، ادبیات و فرهنگ‌شناسی، بر توسعه سخت افزاری و نرم افزاری فعالیت های پژوهشی تأکید کرد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha