دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: حضرت زینب (س) خسته نشد و با روحیه بلند و والایی که داشت تا پایان عمر در خدمت دین بود و خودش را وقف دین و مسلمانان کرد.

به گزارش‌ خبرنگار خبرگزاری حوزه، مراسم جشن میلاد باسعادت حضرت زینب (س) با حضور جمعی از اساتید، فضلا، طلاب و عموم عاشقان و ارادتمندان خاندان اهل‌بیت (ع) و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در دفتر مرحوم آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی در قم برگزار شد.

حضرت زینب (س) خودش را وقف دین و مسلمانان کرد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نظری منفرد طی سخنانی در این مراسم به تبیین فضائل و سیره رسول خاتم (ص) پرداخت و اظهار داشت: حضرت زینب (س) تنها یک زن مجاهده نبود بلکه ایشان محدثه و عالم هم بود.

وی با بیان این که امام حسین (ع) به شخصیت آن حضرت افتخار می‌کرد، ابراز داشت: آن حضرت علاوه بر صحابه بودن، راوی هم بود. پنج معصوم را درک کرده بود و امام سجاد (ع) در مقام علمی ایشان می‌فرمایند: عمه ما حضرت زینب عالمه بدون معلمه بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نظری منفرد تصریح کرد: علم حضرت ملکوتی بود، اگر غیر این بود نمی‌توانست بعد از حادثه کربلا، خاندان و جامعه را مدیریت کند.

وی ابراز داشت: بعد از شهادت امام حسین (ع) جو بسیار بدی حاکم بود اما حضرت زینب نائب خاص امام بود و توانست خوب مدیریت کند و الا تمام زحمات امام حسین از بین می‌رفت.

استاد حوزه علمیه قم افزود: در بُعد عبادت مانند پدر و مادرش در اوج بندگی بودند حتی در سفر کربلا بعد از شهادت امام حسین (ع) و تحمل آن‌همه مصائب نافله شبش ترک نشد به‌طوری سالار شهیدان به ایشان فرمودند: خواهرم مرا در نافله شب یاد کن.

وی با بیان این که حضرت زینب (س) برای بشریت الگو و معلم بود، تصریح کرد: بسیاری از شخصیت‌ها درس‌های زندگی را در ابعاد مختلف از آن حضرت می‌گرفتند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نظری منفرد افزود: شجاعت، استقامت، غیرت، دین‌داری و صبرشان الگوی مناسبی برای همه است.

حضرت زینب (س) خودش را وقف دین و مسلمانان کرد

وی ادامه داد: در عظمتش همین بس شجاعانه در برابر ظلم استاد و مقاومت کرد، در مقابل ابن زیاد، یزید ایستاد و مصائب را تحمل کرد و شیعه را حفظ کرد.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: حضرت زینب (س) خسته نشد و با روحیه بلند و والایی که داشت تا پایان عمر در خدمت دین بود و خودش را وقف دین و مسلمانان کرد.

گفتنی است در این مراسم مداحان و ذاکران اهل‌بیت (ع) نیز به مولودی‌خوانی و ذکر فضائل حضرت زینب پرداختند و سه تن از شاگردان مکتب امام صادق با دست مبارک آیت‌الله فاضل لنکرانی مفتخر به لباس مقدس روحانیت شدند.

حضرت زینب (س) خودش را وقف دین و مسلمانان کرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha