دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
علامہ راجہ ناصر عباس

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر عباس جعفری گفت: محمدعلی جناح خواهان پاکستانی بود که ساکنان آن بتوانند در صلح و امنیت زندگی کنند. نیروهایی که اندیشه تکفیری، نفاق و افراط گرایی را در این کشور رواج داده، در واقع به دیدگاه های قائد اعظم خیانت کرده اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین راجا ناصر عباس جعفری دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان در پیامی به مناسبت سالروز ولادت محمدعلی جناح، بنیانگذار پاکستان، گفت: رعایت اصول قائد اعظم(محمدعلی جناح) برای تبدیل کشور به یک کشور خوب، بسیار ضروری است. تنها دلیل وضعیت نامطلوب میهن عزیز، دوری از ایدئولوژی هایی است که اساس حرکت پاکستان بود. محمدعلی جناح رهبر بزرگ مسلمان جهان به طور خستگی ناپذیر تلاش کرد تا آن ایدئولوژی ها، عملی شود.

وی تصریح کرد: قائد اعظم خواهان پاکستانی بود که ساکنان آن بتوانند در صلح و امنیت و با حفظ حقوق و میل خود زندگی کنند. نیروهایی که اندیشه تکفیر، نفاق و افراط گرایی را در این کشور رواج داده و تروریسم را به کار گرفته اند در واقع به دیدگاه های قائد اعظم خیانت کرده اند.

وی تاکید کرد: قائد اعظم مبارزه کرد تا یک دولت رفاه اسلامی به وجود بیاید که در آن همه طبقات، بدون در نظر گرفتن دین و مذهب، بتوانند در آزادی کامل طبق رسومات مذهبی خودشان زندگی کنند. عناصری که در آرزوی تبدیل پاکستان به یک کشور تکفیری هستند، یقینا از ایدئولوژی قائد اعظم، واقعیت های زمینی و الزامات روابط بین الملل بی اطلاع هستند. مردم آگاه پاکستان همیشه با این ایده های پوچ مخالفت خواهند کرد.

وی در پایان گفت: شیعیان پاکستان پیروان واقعی و فرزندان وفادار قائد اعظم هستند که همواره منادی وحدت و برادری بوده اند، ما هرگز اجازه نمی دهیم این پرچم اتحاد و برادری از بین برود و با توجه به سخنان قائداعظم که چراغ راه است، تلاش های مسئولانه خود را ادامه خواهیم داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha