جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
مسجد جعفریہ میں جنرل قاسم سلیمانی

حوزه/ سمینار گرامیداشت سردار شهید قاسم سلیمانی در شهر رانچی ایالت بهار(بیهار ) هند برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» سمینار گرامیداشت سردار شهید قاسم سلیمانی به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید تهذیب الحسن رضوی، امام و خطیب مسجد جعفریه رانچی در تالار زینبیه مسجد جعفریه شهر رانچی ایالت بهار هند برگزار شد که در آن علما و بزرگان برجسته دینی شهرستان حضور داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین تهذیب الحسن رضوی اظهار داشت: بندگان خاص خدا در هر عصری مورد آزار و اذیت قرار گرفتند. حضرت موسی (ع) مورد ظلم فرعون قرار گرفت. نمرود به ابراهیم (ع) ظلم کرد. حضرت امام حسین (ع) مورد ظلم یزید قرار گرفت. اما این یک حقیقت است که ستمگران از بین رفته و هیچ کسی حتی نمی‌خواهد نام آنان را به زبان بیاورد.

وی در ادامه افزود: ما حامی مظلومین هستیم و هرگز از ظالم حمایت نمی‌کنیم. شهید قاسم سلیمانی در برابر ظلم و ستمگران ایستاد. شهدا مرز ندارند، برای همه جهانیان الگو هستند.

حاجی ابرار احمد رئیس انجمن اسلامی رانچی میهمان ویژه این سمینار ضمن اشاره به اینکه شهدا زنده هستند، گفت: شهید سرلشکر قاسم سلیمانی دوستدار حق بود و دشمن از وی ترس داشت. امروز گفتن حقیقت بزرگترین گناه است. گناه سردار شهید قاسم سلیمانی این بود که فرمانده‌ای وفادار بود. اما آمریکا با حمله بزدلانه حاج قاسم را به شهادت رساند.

همچنین مولوی توفیق احمد قادری شهادت سردار قاسم سلیمانی را پیروزی ایران دانست و گفت: روز شهادت شهید سلیمانی در حقیقت روز شکست آمریکا بود. آمریکا از ترس این ژنرال بزرگ را به قتل رساند که بیانگر شکست آشکار آمریکا و استکبار جهانی است.

مولوی انصارالله القاسمی امام جماعت مسجد مدینه رانچی هند نیز اظهار داشت: شهادت شهید سلیمانی ضایعه بزرگی برای مسلمانان است و امروز ملت به سلیمانی دیگری نیاز دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد حیدر جوادی، عالم برجسته دینی هند نیز بیان کرد: امروز وظیفه مسلمانان ایستادن در برابر ظالمان است، مهم نیست در قبال آن چه اتفاقی بیفتد بلکه مهم آن است که فرزندان را به نحو احسن تربیت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha