یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024

حوزه/ مراسم چهلم درگذشت همسر آیت الله العظمی فاضل لنکرانی عصر امروز همزمان با سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) در مسجد مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مراسم چهلم درگذشت همسر مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی و سالگرد ارتحال آن مرجع تقلید عصر امروز با حضور جمعی از فضلا و روحانیون، نمایندگان بیوت مراجع معظم تقلید و جمعی از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) همزمان با سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) در مسجد مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد.

در این مراسم که با رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد, حجت الاسلام والمسلمین قادری در سخنانی به تبیین وقایع دردناک بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) پرداخت و گفت: باید به خوبی وقایع تاریخی بعد از رحلت نبی مکرم اسلام (ص) دقت شود که چه عواملی باعث می‌شود تا اندک زمانی بعد از رحلت آن حضرت تنها دخت ایشان مورد ستم واقع می‌شود ولی هیچکدام از صحابه و انصار رسول خدا دفاعی نمی‌کند و آن مصائب برای خانه وحی پیش می‌آید.

وی افزود: یکی از نکات مهمی که باعث شد که انصار و مهاجرین در سقیفه بنی‌ساعده جمع شوند و آن انحراف بزرگ تاریخی را به وجود آورند حس قومی و قبیله گرایی آن بود، چرا که عرب آن زمان به شدت به نکته توجه داشت.

خاطرنشان می‌شود: در ابتدای این مراسم تنی چند از مداحان عصمت و طهارت به بیان مداحی و روضه خوانی حضرت زهرا (س) پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha