یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
تبریز

حوزه/ نشست علمی " نعمت یا رحمت بودن امامت و ولایت" در کانون دانش آموختگان مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س)مرند برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، نشست علمی " نعمت یا رحمت بودن امامت و ولایت" با ارائه حجت الاسلام جواد افسربیگی، در محل کانون دانش آموختگان مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) مرند برگزار شد.

حجت الاسلام افسر بیگی در این نشست به تبیین رحمت و نعمت از دیدگاه آیات، روایات و سیره معصومین علیهم السلام پرداخت، گفت: رحمت برای همه موجودات و انسان‌هاست و همه شایسته استفاده از آن هستند، رحمت بدون هزینه در اختیار انسان‌ها قرار گرفته اما نعمت هزینه بردار است که از آنها هم در قیامت پرسش می‌گردد.

استاد حوزه مرند افزود: قرآن، رحمت برای جهانیان بوده و نعمتی است که صرف هزینه و زمان برای استفاده از آن لازم است.

وی در ادامه به چگونگی دریافت رحمت الهی گفت: خداوند می‌فرماید: «اطیعو الله و اطیعوا الرسول لعلکم تُرحمون». اطاعت زمینه بهره‌مندی است و زمینه اطاعت را حضرت زهرا (س) در خطبه فدکیه برای بهره بندی از رحمت الهی فلسفه احکام را بیان کرد.

حجت الاسلام افسر بیگی ادامه داد: ما باید درس بگیریم و بدانیم امامت نعمت است، برای این نعمت مانند حضرت زهرا (س) نه تنها مال و زمان بلکه جان را باید فدا کرد و زمینه ظهور را فراهم بیاوریم، هر که بگذرد آماده است مانند شهید حججی که در وصیت نامه‌اش دو شهادت خواسته است: شهادت این زمان و شهادت زمان امام زمان (عج).

وی در ادامه به معرفی کتاب اندیشه‌های کلی اسلام در قرآن پرداخت و گفت: محتوای این کتاب مجموعه سخنرانی رهبری با موضوع عقاید اسلام در مسجد کاشان در رمضان سال ۱۳۵۳ است.

نشست "نعمت یا رحمت بودن امامت و ولایت" در مرند برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha