یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
ب

حوزه / با حضور معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه کشور، مدیر و معاونان مدارس علمیه منطقه کاشان کارگاه جهاد تربیتی با موضوع « مردمی سازی تربیت» در مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان با حضور معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه کشور، مدیر و معاونان مدارس علمیه منطقه کاشان، کارگاه جهاد تربیتی با موضوع «مردمی سازی تربیت» شنبه، ۸ بهمن ۱۴۰۰ در مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) آران و بیدگل برگزار شد.

معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه کاشان، در حاشیه این مراسم با قدردانی از سفر حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عالم‌زاده نوری، معاون تهذیب حوزه‌های علمیه کشور به منطقه کاشان و با تسلیت سالروز شهادت حضرت علی بن باقر (ع) و گرامی داشت دهه فجر اظهار کرد: ریشه ولایت مداری و تشییع در منطقه کاشان به برکت وجود مبارک حضرت علی بن باقر (ع) در دارالمومنین کاشان می‌باشد.

حجت الاسلام امیرحسین فرجی، به اهمیت موضوع تربیت در دانش افزایی مدیران و معاونان آموزش، تهذیب و پژوهش حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: کارگاه جهاد تربیتی تأثیر بسیار زیادی در دانش افزایی مبنایی و تربیتی حوزه‌های علمیه دارد.

وی، در ادامه به تبیین مسائل اساسی که منجر به تربیت طلبه می‌شود اشاره کرد و گفت: مدیران و معاونان شرکت کننده در این کارگاه باید یافته‌های خود را برای اساتید، طلاب و کادر مدارس تبیین نمایند.

معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه کاشان، «مردمی سازی تربیت» را نیازمند مشارکت عمومی دانست و گفت: این طرح به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های جهاد تربیتی با مشارکت عمومی باید برای مدیران معاونین و طلاب مدارس علمیه به خوبی تبیین شود.

وی، به اهمیت موضوع تربیت و تعلیم انسان بر اساس آیات قرآن اشاره کرد و گفت: معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه کشور سال گذشته در این حوزه پس از پرداختن به تبیین جایگاه شورای تهذیب، مردمی سازی تربیت را در حوزه‌های علمیه آغاز نمود.

حجت الاسلام فرجی با بیان اینکه متفاوت انجام شدن نگاه‌های تربیتی نباید موجب سرگردانی طلاب شود، گفت: امیدواریم با فراگیر شدن مردمی سازی تربیت، ضمن آسیب شناسی طلاب از سر در گمی بیرون بیایند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha