یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
نماینده ولی‌فقیه در کردستان

حوزه / نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: علیرغم این همه آیات و فرموده‌های پیامبران الهی در نهادینه‌ کردن سنت احسان و انفاق و زکات بازهم دچار ضعف هستیم، لذا از روحانیون کردستانی انتظار می‌رود که در این راستا تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی، امروز در مراسم تجلیل از اعضای شورای افتاء استان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر اظهار داشت: کمیته‌امداد یکی از رویش‌های انقلاب بوده که زحمات زیادی را از ابتدای انقلاب تاکنون متقبل شده است.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با بیان اینکه کمیته امداد در کمک به نیازمندان پویا و فعال است، گفت: باید سنت احسان و انفاق بیش از پیش در جامعه احیا و ترویج یابد.

وی، پرداخت زکات و ترویج این فرهنگ در جامعه را امری واجب و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه علیرغم این همه آیات و فرموده‌های پیامبران الهی در نهادینه‌کردن سنت احسان و انفاق و زکات بازهم دچار ضعف هستیم، لذا از روحانیون کردستانی انتظار می‌رود که در این راستا تلاش کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی با تأکید بر اینکه باید افراد نیازمند و مستحق واقعی شناسایی و به آنان کمک شود، تصریح کرد: ترویج و توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه از دیگر مواردی بوده که باید در دستور کار مسئولان در استان کردستان قرار گیرد تا از این طریق تسهیلات به نیازمندان پرداخت شود.

وی از رفع مشکل صندوق قرض‌الحسنه قدیمی که در سنندج در طول چند سال اخیر تعطیل و دچار مشکلاتی بود، خبر داد و افزود: باید در کردستان نیز همانند استان‌های دیگر کشور، صندوق‌های قرض‌الحسنه با کمک بخش خصوصی و افراد متمکن راه‌اندازی شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی از جذب و اختصاص ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای صندوق امداد ولایت کمیته امداد و ۲۰۰ میلیون تومان به مرکز خدمات جهت پرداخت تسهیلات به نیازمندان استان خبر داد و اظهار کرد: روحانیون همواره در راستای دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha