چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
علیرضا رحیمی مدیرکل جدید آموزش و پرورش

حوزه/ سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به ظرفیت بی بدیل حرم حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: ما ذخیره های تربیتی فراوانی در داخل حرم مطهر و اطراف آن داریم که دانش آموزان و حتی معلمان، آن‌ها را به خوبی نمی شناسند در حالی که سبک زندگی هر کدام از علمای مدفون در حرم می‌تواند الگوی تربیتی برای نسل جوان و نوجوان ما باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، علیرضا رحیمی در دیدار با آیت الله سیدمحمد سعیدی که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: از سال ۱۳۷۲ تفاهم‌نامه بین حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با رویکرد اصلی استفاده از ظرفیت‌های حوزه علمیه در آموزش و پرورش منعقد شد که رئیس این ستاد مدیر حوزه‌های علمیه و وزیر آموزش و پرورش وقت هستند.

وی با بیان اینکه معاونان حوزه علمیه و معاونان آموزش و پرورش از اعضای این ستاد هستند که کارشان سیاست‌گذاری کلی در راستای همکاری‌ها است، افزود: در استمرار این ستاد در استان‌ها تشکیلاتی با عنوان کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش وجود دارد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان قم افزود: ریاست هر کمیته با نماینده ولی فقیه و امام جمعه مرکز استان است و نایب رئیس کمیته مدیر کل آموزش و پرورش است و سایر اعضا را مدیر حوزه‌های علمیه برادران و خواهران، مدیرکل سازمان تبلیغات و دفتر تبلیغات، معاون آموزشی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش و مدیرکل اوقاف هر استان تشکیل می‌دهند و هر دو ماه یک بار بر اساس آئین نامه اجرایی تشکیل جلسه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش یک دستگاه زیر ساختی است و اگر بخواهیم آینده نظام را تقویت کنیم الان باید به آموزش و پرورش نسل بعد توجه کنیم، گفت: در بحث تحول نظام آموزشی کشور، آموزش و پرورش به تنهایی قادر به حمل این بار نیست و همه دستگاه‌های فرهنگی باید به کمک آموزش و پرورش بیایند.

رحیمی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان قم از ویژگی‌های خاصی برخوردار است، افزود: قم بیشترین حجم دانش آموزانی را دارد که برای زیارت به قم می آیند باید از ظرفیت مراکز علمی و فرهنگی متعدد قم که زیر چتر حوزه‌های علمیه فعالیت می‌کنند استفاده کرد و آموزش و پرورش قم به کل کشور خدمات فرهنگی بدهد.

وی با بیان اینکه در قدم اول باید یک اردوگاه آموزشی و خدماتی در حد ملی در قم داشته باشیم و از این فرصت به نفع اسلام و تشیع استفاده کنیم، افزود: بسیاری از دانش آموزانی که در مناطق مرزی هستند را می‌توانیم در قالب اردوهای تفریحی، زیارتی و آموزشی به قم بیاوریم و شبهاتی که در ذهن دانش آموزان است را برطرف کنیم و از طرف دیگر به همکاران آموزش و پرورش هم آموزش‌های کافی داده شود.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به ظرفیت بی بدیل حرم حضرت معصومه سلام الله علیها در قم گفت: ما ذخیره‌های تربیتی فراوانی در داخل حرم و اطراف آن داریم که دانش آموزان و حتی معلمان آنها را به خوبی نمی‌شناسند در حالی که سبک زندگی هر کدام از علمای مدفون در حرم می‌تواند الگوی تربیتی برای نسل جوان و نوجوان ما باشد.

وی با بیان اینکه در استان قم ۲۷۰ هزار دانش آموز و نزدیک به ۱۶ هزار فرهنگی حضور دارند، گفت: یک دوره حرم شناسی باید برای دانش آموزان و معلمان در طول سال برگزار شود تا به همراه یک روایتگر با ظرفیت‌ها و جایگاه حرم حضرت معصومه سلام الله علیه بیشتر آشنا شوند.

رحیمی با بیان اینکه الان حدود ۷ هزار مبلغ امین در مدارس کشور حضور دارند و حدود ۳۰ هزار مبلغ در مناسبت‌های مختلف به مدارس اعزام می‌شوند، افزود: در گذشته راه طلاب برای ورود به آموزش و پرورش مسدود بود و تنها در سه رشته می‌توانستند وارد آموزش و پرورش شوند ولی با تلاش‌هایی که شده اکنون در ۸ رشته طلاب می‌توانند در آزمون ورودی آموزش و پرورش شرکت کنند.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم افزود: ما در استان قم طرح هر مدرسه یک روحانی را دنبال می‌کنیم تا در این زمینه الگوی سایر استان‌ها باشیم و هرچه بیشتر دانش آموزان را با دین آشنا کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha