جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
اکبرزاده

حوزه/ حجت الاسلام اکبرزاده گفت: طلبه همیشه به دنبال، معنویت، علم، دین و جلب رضایت امام زمان (عج) است و سعی می‌کند با کسب معنویت سعادت خود را حتمی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام ناصر اکبرزاده، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه ریحانة‌الرسول «سلام‌الله‌علیها» که در حسینیه این مدرسه برگزار شد، با بیان این که مهمترین شاخصه طلبگی دائم‌الذکر بودن است، اظهار داشت: طلبه همیشه به دنبال، معنویت، علم، دین و جلب رضایت امام زمان (عج) است و سعی می‌کند با کسب معنویت سعادت خود را حتمی کند و همواره حافظ این احوال خود باشد.

وی افزود: احساس ضعف و خستگی در کسب علم و دانش و نداشتن انگیزه در زندگی معلول عدم تقویت معنویت است و قلب انسان در اثر گناه قساوت پیدا می‌کند و همین امر موجب می‌شود انسان انگیزه‌های خود را از دست بدهد.

معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی بیان کرد: مراقبت بر اعمال صالحه و محاسبه نفس از مهم‌ترین لوازم طلبگی است و در روایتی از امام کاظم (ع) چنین بیان شده است؛ «لَیسَ مِنّا مَن لَم یُحاسِب نَفسَهُ فی کُلِ یَومٍ» از ما نیست کسی که نفس خود را هر روز مورد حساب قرار ندهد.

وی در پایان با بیان این که قرآن کریم قلب سلیم را از نشانه‌های مؤمن عنوان می‌کند، گفت: طهارت باطن در نزد خداوند متعال از اهمیت فوق‌العاده ای برخوردار است و طلبه همواره باید در زندگی خود به دنبال حفظ طهارت باطن باشد و این امر با یاد خداوند متعال و ذکر نعمت‌های پروردگار عالم ممکن است.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha