سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
ارومیه

حوزه/ مدیر آرامستان های ارومیه با بیان این که در مدیریت باغ رضوان ارومیه به همراهی و همکاری و مشورت روحانیون نیازمند هستیم، گفت: بنای مدیریت سازمان آرامستان های ارومیه ساماندهی قاریان قرآن و مداحان است و برای این کار نیازمند همکاری و همراهی تبلیغات اسلامی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسن محمدی امروز در جلسه همکاری سازمان آرامستان ارومیه و اداره تبلیغات اسلامی ارومیه که در سالن جلسات این اداره برگزار شد، با بیان این که باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق، برای مداحان و قاریان قرآن کریم، کلاس‌های مهارت افزایی و آموزشی برگزار شود، اظهار داشت: در بسیاری از موارد خانواده معزا و داغ دیده محزون و ناراحت هستند و نیازی نیست که با روضه‌های سنگین درد آن‌ها را افزایش دهیم و لذا لازم است مداحان و روضه خوان‌های آرامستان در این باره آموزش‌های لازم را ببینند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه ادامه داد: خانواده معزا دوست دارند نسبت به میت و متوفی خود احسان و خیرات کنند و باید به آن‌ها بیان شود که مرحله اول ادای دیون و حق‌الناس و نماز، روزه و خمس قضا شده، است و لذا برای این کار می‌توان با نصب بنر و چاپ بروشور، خانواده‌ها را آگاه ساخت.

حجت الاسلام عباسعلی مؤمن، مدیر آرامستان های ارومیه هم در این جلسه با بیان این که در مدیریت باغ رضوان ارومیه به همراهی و همکاری و مشورت روحانیون نیازمند هستیم، گفت: بنای مدیریت سازمان آرامستان های ارومیه ساماندهی قاریان قرآن و مداحان است و برای این کار نیازمند همکاری و همراهی تبلیغات اسلامی هستیم.

وی افزود: برخی افراد سودجو بدون هماهنگی با مدیریت سازمان آرامستان برای قرائت قرآن و مداحی که هیچ تخصصی هم در این زمینه ندارند، به این مکان وارد می‌شوند و از خانواده‌های معزا مبالغ کلانی را به بهانه برگزاری مجالس دریافت می‌کنند و این مسئله متأسفانه علیه سازمان آرامستان تمام می‌شود.

مدیر آرامستان های ارومیه تصریح کرد: برخی معضلات و مشکلات در باغ رضوان به دلیل سو مدیریت‌های گذشته خصوصاً در مسئله تعیین جهت قبله‌های قبور وجود دارد که امروز دامن گیر سازمان شده است و لازم است در این امر نیز علما و روحانیون کمک کار باشند.

سجاد حاجی زاده، دبیر کانون مداحان آذربایجان هم در این جلسه تصریح کرد: کانون مداحان استان این آمادگی را دارد که کلاس‌های مهارت افزایی و آموزشی را برای مداحان برگزار کند و بعد از اتمام جلسات نیز مجوز فعالیت اعطا کند تا آن‌ها روش‌های صحیح مداحی را یاد بگیرند.

اسماعیل خیری، مسئول امور قرآنی تبلیغات اسلامی ارومیه نیز در این جلسه گفت: ملاک قرائت قرآن نباید فقط صوت زیبا باشد و متأسفانه شاهد این هستیم که برخی افراد بدون این که تسلطی بر قرائت صحیح داشته باشند در باغ رضوان حضور پیدا کرده و به قرائت قرآن می‌پردازند، اداره تبلیغات اسلامی ارومیه این آمادگی را دارد که دوره‌های آموزش قرآن را برای قاریان باغ رضوان برگزار کند.

در پایان این جلسه مقرر شد بین اداره تبلیغات اسلامی ارومیه، کانون مداحان و سازمان آرامستان های ارومیه توافق نامه‌ای جهت همکاری‌های بیشتر امضا شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کربلایی امیر مهدی کاظم لو US ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    0 0
    من‌کارت مداحی هم میخام
  • کربلایی امیر حسین تقی زاده IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    0 0
    نیاز به آموزش مداحی دارم باید چه کار کنم شما دوره آموزشی مداحی دارین در آموزشگاه