یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
کد خبر: 1013240
۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰
حجت الاسلام والمسلمین بحرالعلوم میردامادی

حوزه/بنیانگذار مرکز جهانی حضرت ولی عصر(عج) گفت: غرب، اروپا و ایادی آمریکا که به ظاهر طرفدار عدالت و آزادی هستند و می خواهند برای مردم رفاه و آزادی بیاورند ببینید چه بر سر مردم آوردند، از ظلم و ستم و خیانت هیچ بر مردم کم نگذاشتند و این سوال در این شرایط بیشتر به ذهن بشریت خطور می کند که منجی واقعی کیست؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین بحرالعلوم میردامادی شامگاه جمعه در شب اول جشن های دهه مهدویت در مرکز جهانی حضرت ولی عصر(عج) با تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به اینکه جا دارد در ایام دهه مبارک مهدویه از آیات، روایات و ادله بر معرفتمان نسبت به صاحبان ولایت و به ویژه نسبت به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) بیفزاییم، ابراز کردند: کسب معرفت امام زمان(عج) یک واجب الهی است و فرموده اند کسی که بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است.

استاد حوزه علمیه نجف اشرف، ادامه داد: اگر کسی یا کسانی دنیای خوب، سعادت، خوشبختی، امنیت و فلاح می خواهند باید بدانند اینها در مکتب اهل بیت (علیهم السلام) به خصوص مکتب امام زمان(عج) و ایام ظهور آن حضرت وجود دارد؛ پس کسب معرفت نسبت به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) فایده اش مختص آخرت نیست، بلکه در دنیا هم برای ما ثمرات و برکات دارد.

وی با تاکید بر اینکه این مطالب را می توانیم به ویژه در دهه مهدویت برای مردم بیان کنیم، بیان کرد: باید آیات و روایات مهدویت را نگاه و تدبر کرده و برای مردمی که تشنه آزادی، سعادت و خوشبختی هستند بیان کنیم. می فرماید «قد افلح المومنون...» فلاح و رستگاری از آن کسانی است که با میزان، معیار، انسانیت و عدالت الهی حرکت می کنند و اگر بتوانیم این موارد رابه خوبی برای مردم دنیا بازگو کنیم قطعاً فوج فوج انسان ها به مکتب مهدویت خواهند پیوست.

حجت الاسلام و المسلمین بحرالعلوم میردامادی با اشاره به جنگ روسیه و اوکراین، ابراز کرد: غرب، اروپا و ایادی آمریکا که به ظاهر طرفدار عدالت و آزادی هستند و می خواهند برای مردم رفاه و آزادی بیاورند ببینید چه بر سر مردم آوردند، از ظلم و ستم و خیانت هیچ بر مردم کم نگذاشتند و این سوال در این شرایط بیشتر به ذهن بشریت خطور می کند که منجی واقعی کیست؟

وی افزود: ما باید در این شرایط به این سوال پاسخ دهیم که همه پیامبران به ظهور منجی بشارت دادند، کسی که بیاید و انسان ها را از ظلم و ستم نجات دهد. این موضوع باید به زبان های مختلف با ابزار مختلف برای مردم دنیا بازگو شود تا جهانیان با حضرت ولی عصر(عجل لله تعالی فرجه) که منجی حقیقی است آشنا شوند.

بنیانگذار مرکز جهانی حضرت ولی عصر(عج) با تاکید بر اینکه مهدویت را در مساجد، حسینیه ها و مهدویه ها محصور کردیم، خاطرنشان کرد: حضرت مهدی(علیه السلام) محدود به مسجد و حسینیه نیستند و امام و حجت جهانیان و عالمیان هستند و خدای رب عالمین ایشان را برای فلاح و نجات بشریت قرار داده است. باید ایشان را با زبان خوش، منطق و صداقت به دیگرانی که خارج از مسجد و هیئت هستند معرفی کنیم و دهه مهدویت می تواند بهترین فرصت برای این کار باشد و هیچ عیدی برای جوانان بالاتر از شناخت حضرت برای آنان نیست.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha