چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ |۲۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 5, 2024
حجت الاسلام صدیقی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در جمع مردم رشت تصریح کرد: آیت الله رودباری دنبال دیده شدن و شناخته شدن نبود و خدمات ارزنده ایشان به اسلام، انقلاب و مردم با اصالت و معتقد خطه ولایتمدار گیلان در تاریخ خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امروز عصر در مراسم هفتمین روز ارتحال آیت الله سید مجتبی رودباری در مسجد صفی رشت، گفت: آنچه که آیت الله رودباری را در اذهان عموم قابل احترام و شایسته ارادت کرد، زهد و تقوایی بود که در بستر تأسی به مکتب اهل بیت(ع) در او تجلی یافت و الگوی بارزی از یک روحانی اصیل شیعه را در این استان ولایتمدار ارائه کرد.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: استان گیلان عالمی بزرگ، جهادی و اسوه‌ای مثال زدنی را از دست داد. حضور گسترده و پرشور مردم در مراسم تشییع پیکر آیت الله رودباری نشان داد که جایگاه روحانیت و علمای دین مانند گذشته پررنگ و زنده است.

وی ادامه داد: آیت الله رودباری دنبال دیده شدن و شناخته شدن نبود و خدمات ارزنده ایشان به اسلام، انقلاب و مردم با اصالت و معتقد خطه ولایتمدار گیلان در تاریخ خواهد ماند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، آحاد جامعه به ویژه طلاب و روحانیون را به الگوگیری از سیره عملی و ویژگی‌های رفتاری آیت الله رودباری(ره) فراخواند و اظهار کرد: دفاع از حریم دین و ترویج ارزش‌ها همراه با مراقبه و خویشتن داری از نکات بارزی است که الگوهای کارآمدی از روحانیت اصیل ارائه می‌دهد و عاملی بازدارنده برای جولان تبلیغات مذبوحانه علیه حریم دین و ولایت به حساب می‌آید.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به پیشینه تاریخی و جایگاه گیلان ولایتمدار، به وجوه علمی و عرفانی آیت الله العظمی بهجت(ره) اشاره کرد و گفت: این جایگاه تنها با تفکر همراه با تأمل، خودسازی و مراقبه و عمل به فرامین الهی میسر می‌شود که سرمایه ی ارزشمندی برای جهان تشیع است.

وی با تاکید بر خداباوری و خدامحوری در تک تک لحظات زندگی انسان، اضافه کرد: مشکل ما این است که هر زمان به مشکلات و گره‌ای بر خوردیم سراغ خداوند و امام زمان (عج) می‌رویم.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه بندگی معنا و مفهوم گسترده‌ای دارد، افزود: زمانی می‌توانیم بنده واقعی خدا باشیم که این خصیصه در لحظات رفتاری، گفتاری و کرداری ما ساری و جاری باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha