دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
غبار روبی و نظافت نمازخانه

حوزه/مسؤول فرهنگی بهزیستی قم گفت: غبار روبی و نظافت نمازخانه های بهزیستی استان قم همزمان با دهه تکریم و غبارروبی مساجد انجام شد.

حجت الاسلام اکرامی نژاد مسؤول فرهنگی بهزیستی قم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: همزمان با دهه تکریم و غبار روبی مساجد و در آستانه ماه مبارک رمضان نمازخانه های ستاد و مراکز بهزیستی استان قم غبار روبی و نظافت شد.

وی ادامه داد: حضور در مسجد و نمازخانه و پر رونق نگاه داشتن آن و سعی در پاکیزگی و نظافت آن به‌عنوان مکانی برای راز و نیاز مؤمنین از مصادیق بارز آباد کردن مسجد است.

حجت الاسلام اکرامی نژادافزود : در مجموعه اداره کل بهزیستی غبارروبی نمازخانه ها یک سنت حسنه و فرهنگ خودجوش است که همه ساله در آستانه ماه ضیافت الهی، با حضور مسؤولین و همکاران و نمازگزاران برگزار می‌شود.

وی افزود : سنت غبارروبی مساجد ریشه در قرآن کریم دارد، چنان که در آیه ۱۲۵ سوره مبارکه بقره به وضوح بر این نکته اشاره شده است و با توجه به اهمیت اسلام بر پاکیزگی ظاهری و باطنی، تاکید بسیاری در این زمینه وجود دارد و پاکیزگی نشانه ایمان و مومنین است.

مسؤول فرهنگی بهزیستی قم تصریح کرد: آبادانی مسجد تنها به معنای ساختن و تعمیر بنای آن نیست، بلکه حضور در مسجد و پر رونق نگاه داشتن آن و سعی در پاکیزگی و نظافت آن به‌عنوان مکانی برای راز و نیاز بندگان از مصادیق روشن آباد کردن مسجد است که انشاالله با بهتر شدن شرایط کرونایی امسال ماه مبارک رمضان شاهد حضور منسجم همکاران در نمازجماعت باشیم.

گفتنی است: ٢٠ تا ٢٩ شعبان هر سال به نام دهه تکریم و غبارروبی مساجد نامگذاری شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha