یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
نماینده ولی‌فقیه در کردستان

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان به مسئولان استانی توصیه‌هایی برای سال ۱۴۰۱ کرد و گفت: سعی کنیم کارهای بد و کم‌لطفی‌های دیگران را با کار خوب جبران‌ کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی، امروز در نخستین جلسه شورای اداری استان کردستان در سال ۱۴۰۱ که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری برگزار شد، با تبریک سال نو و آغاز ماه مبارک رمضان اظهار داشت: امیدوارم همه مسئولان و مردم سالی پر از موفقیت و سربلندی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در رابطه با راهبرد اخلاقی برای سال‌ جدید به آیه ۳۴ سوره فصلت اشاره کرد و افزود: خداوند فرموده «وَلَا تَسْتَوِی الْحَسَنَةُ وَلَا السَّیِّئَةُ ادْفَعْ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذِی بَیْنَکَ وَ بَیْنَهُ عَدَاوَةٌ کَأَنَّهُ وَلِیٌّ حَمِیمٌ‏؛ نیکی با بدی یکسان نیست؛ بدی دیگران را با شیوه‏ بهتر که نیکی است دفع کن، که این هنگام آن کس که میان تو و او دشمنی است همچون دوست گرم و عداوتش نسبت به تو تمام می‏‌شود».

وی با اشاره به آیه ۳۵ سوره فصّلت؛ وَمَا یُلَقَّاهَا إِلَّا الَّذِینَ صَبَرُوا وَمَا یُلَقَّاهَا إِلَّا ذُو حَظٍّ عَظِیمٍ؛ خطاب به مسئولان و همه مردم تصریح کرد: سعی کنیم کار بد و کم‌لطفی دیگران را با کار خوب و به بهترین نحو پاسخ دهیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی به پنج توصیه امام باقر(ع) به جابر بن یزید جعفر گریزی زد و عنوان کرد: حضرت فرموده اگر به تو ظلم شد، ظلم نکن؛ اگر به تو خیانت کردند، تو خیانت نکن؛ اگر تو را تکذیب کردند، عصبانی مشو؛ اگر تو را مدح کردند، خوشحال مشو و اگر تو را بدگویی کردند، بی‌ تابی مکن!، لذا باید از غیبت، خیانت، پشت سر حرف زدن و تخریب دیگران دوری کرد.

وی خطاب به مسئولان یادآور شد: در یک جلسه یک حرکت بد بارها و بارها دهن به دهن می‌شود، اما کارهای خیر و خوب در همان جلسه و مکان باقی می‌ماند!، بنابراین باید در سال جدید ضمن امانتداری، کارهای خوب را به جای کارهای بد ترویج دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان رعایت این توصیه‌ها را نیاز کنونی جامعه خواند و ابراز داشت: امیدواریم سال جدید برای همگان پر از خیر و برکت و پیشرفت باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha