دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
کد خبر: 1018177
۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
مسابقه

حوزه/ مسابقه قرآنی بهار مهدوی همه روزه از سوی «مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه» برگزار خواهد شد و علاقمندان می توانند در این مسابقه با جایزه «هر روز سه نفر، نفری ۱۱۰ هزار تومان» شرکت نمایند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مسابقه قرآنی بهار مهدوی همه روزه از سوی «مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه» برگزار خواهد شد و علاقمندان می توانند در این مسابقه با جایزه «هر روز سه نفر، نفری ۱۱۰ هزار تومان» شرکت نمایند.

* صوت مسابقه ۲۱ فروردین:

* خلاصه‌ای از صوت:

«هُوَ الَّذی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدی‏ وَ دینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَی‌الدِّینِ کُلِّهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ»: «خداوند کسی است که پیامبرش را با هدایت و دین حق، فرستاد تا آن را بر تمام ادیان، پیروز گرداند، هر چند مشرکان خوش نداشته باشند!» (توبه/٣٣)

➖ خداوند در این آیه، به غلبه‌ی دین حقه‌ی اسلام و وعده‌ی حاکمیّت آن بر جهان هستی اشاره نموده، که تاکنون محقق نشده! و از آنجا که سخن و وعده‌ی الهی، قطعی است، مفسرین طبق روایات تفسیری و تبیینی اهل‌بیت (ع)، این آیه را مصداق عینی ظهور منجی عالم بشریت و حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) دانسته‌اند!

➖ امام کاظم (ع)، منظور از دینِ حق در این آیه را، ولایت اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) دانسته و پیروزی دین حق بر تمامی ادیان را در زمان قیام حضرت قائم (عج) حتمی دانسته‌اند! (تفسیر البرهان)

➖ اراده خداوند در این آیه، اراده تشریعی است، نه تکوینی! یعنی خدای سبحان از انسان آزاد و مختار می‌خواهد که کارهایی را انجام دهد و از کارهایی پرهیز کند و در صورتی که انسان به دستورات الهی با حُسن اختیار خود گردن نهد، پاداش الهی را خواهد چشید! و به همین دلیل بر مؤمنین لازم است که برای تحقّق وعده الهی و ظهور منجی و ایجاد حکومت جهانی مهدوی، مجاهده و تلاش نمایند! و بدانند که حرکت در این مسیر نورانی، همراهی با اراده خدا و حرکت در مسیر همه‌ی انبیاء و اولیای الهی است؛ که امروزه نظام مقدس جمهوری اسلامی پرچمدار این حرکت در مسیر مبارزه با جبهه‌ی باطل و استکبار جهانی است!

* سؤال:

طبق حدیث امام کاظم (ع)، منظور از «دینِ حق» در آیه ٣٣ سوره توبه چیست؟ و در چه زمانی پیروزی «دین حق» بر تمامی ادیان، تحقق پیدا می‌کند؟

۱. تمامی ادیان الهی، دین حق هستند؛ و در طول تاریخ بر حکومت‌های باطل پیروز می‌شوند؛

۲. دین حق، ولایت اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) است و پیروزی آن بر تمامی ادیان، در زمان قیام حضرت قائم (عج) محقق می‌شود؛

۳. دین حق، دین همه‌ی انبیاء و اولیاء الهی است و پیروزی آن در قیامت محقق خواهد شد.



شرکت کنندگان پاسخ مسابقه را به اینجا ارسال نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha