شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد ، امام جمعه اهواز ، نماینده ولی فقیه در خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، بر ضرورت پیگیری و تحقق مطالبات مردم تأکید کرد و گفت: مسئولان باید با فکر و اندیشه عمل کنند؛ چراکه مردم خوزستان با وجود این منابع عظیم شایسته زندگی بهتری بوده و آزمون‌وخطا دیگر برای مردم جایی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اهواز، با دعوت مردم به رعایت تقوای الهی و توصیه به مسئولان برای حل مشکلات مردم، اظهارداشت: مهم‌ترین و بالاترین عمل عبادی برای مسئولان، حل مشکلات مردم است.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان باید قدرشناس مردم باشند، گفت: قدرشناسی یعنی خدمت مخلصانه و خالصانه به آن‌ها؛ اینکه ما از مردم برای حضور در صحنه‌ها تشکر کنیم، اما مشکلات آنان را حل نکنیم قدرشناسی نیست.

امام جمعه اهواز، بر ضرورت پیگیری و تحقق مطالبات مردم تأکید کرد و افزود: مسئولان باید با فکر و اندیشه عمل کنند؛ چراکه مردم خوزستان با وجود این منابع عظیم شایسته زندگی بهتری بوده و آزمون‌وخطا دیگر برای مردم جایی ندارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، با بیان اینکه مسئولان دستگاه‌های اجرایی قبل از این‌که مردم اعتراض کنند باید برنامه‌ریزی کرده و مشکلات را بررسی و حل کنند، گفت: به مسئولان توصیه می‌کنم از کارهای ظاهری پرهیز کرده و توان خود را صرف حل مشکلات مردم کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، با تأکید بر لزوم تحقق شعار سال، افزود: لازم است سهم هر بخش در تحقق عینی شعار سال شناسایی و در تلاش برای تحقق آن‌ها بود؛ همچنین نباید به‌گونه‌ای عمل کرد که شعار سال در حد بنر باقی بماند، بلکه باید کاری کنیم که سرافکنده مردم نشویم.

امام جمعه اهواز، با بیان اینکه اگر برنامه‌ریزی داشته باشیم، به نقطه مطلوب خواهیم رسید گفت: علت مهم عدم توفیق شرکت‌های دانش‌بنیان در خلق ارزش افزوده ناشی از موانع، چالش‌ها و ساختارهایی است که در کشور وجود دارد و همچنان برطرف نشده است.

وی، با اشاره به تولید ناخالص ملی گفت: در کشورهای توسعه‌یافته بیش از ۵۰ درصد تولید ناخالص سهم صنایع دانش‌بنیان است، درحالی‌که در ایران سهم ما حدود ۲ درصد است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، در پایان سخنان خود، «تشکیل فرماندهی واحد در زمینه تحقق شعار سال» را یک ضرورت خواند و اظهارداشت: «پرداختن به راهبردها و راهکارهای کلان»، «تعیین اهداف کلان اقتصادی در نظام اسلامی در بازه زمانی مشخص»، «تشکیل هیأت‌های اندیشه‌ورز و کارگروه‌های ورزیده در مسائل اقتصادی» در استان خوزستان ضروری است که باید سریعاً اجرایی شوند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مرتضی IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    0 0
    مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا، خط مشی ها و راهبردها را به صورت شفاف، به سران قوا و نیروهای مسلح ابلاغ می نمایند؛ ولی برای تحقق این راهبردها، نیاز به تشکیل مدیریت «تحقق مطالبات رهبری»، زیر نظر نماینده ولی فقیه، در هر استان می باشد، تا با اشراف به اقدامات انجام شده در سازمان ها و دستگاه های دولتی، موانع را شناسایی و به فرماندهی کل قوا گزارش نمایند.