چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
کد خبر: 1029184
۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
تصاویر/ همایش بانوی کرامت

حوزه/ همایش بانوی کرامت به همت معاونت امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سالن غدیر شهر مقدس قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، همایش بانوی کرامت امروز به همت اداره کل امور بانوان و معاونت امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سالن غدیر قم با حضور جمعی از علما، مسئولین، طلاب، دانشجویان و دیگر اقشار از بانوان اهل سنت و تشیع برگزار گردید.

بر اساس این گزارش: در این همایش، محسن مسچی معاون امور ایران و مشاور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی عضو خبرگان رهبری و شورای نگهبان، طوبی فرداد مدیر حوزه علمیه امام شافعی سقز (استان کردستان) فریبا علاسوند عضو هیأت علمی پژوهشی مرکز مطالعات و تحقیقات زنان و نماینده مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در شورای فرهنگی اجتماعی زنان و آسیه حاج میرزاعلی مدیر حوزه علمیه آق‌قلاحضور به ایراد سخنرانی پرداختند.

طوبی فرداد مدیر حوزه علمیه امام شافعی سقز (استان کردستان) حضرت فاطمه معصومه س را متخلق به خصایص اخلاقی همچون تقوا زهد و پارسایی بردباری راستگویی و صبر در برابر ناملایمات دانست و بر ضرورت به تصویر کشیدن سیره ایشان به عنوان الگویی برای دختران جامعه ما تأکید کرد.

وی، از خاندان نبی مکرم اسلام(ص) است، فلذا باید از سجایای علمی و عملی ایشان به عنوان یک الگوی برجسته به نسل جوان حاضر و آینده معرفی نماییم و بهرمند شویم.

فریبا علاسوند عضو هیات علمی پژوهشی مرکزمطالعات و تحقیقات زنان و نماینده مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در شورای فرهنگی اجتماعی زنان هم ضمن عرضه ارادت به ساحت قدسی حضرت معصومه (س) با اشاره به سفری که به اتریش داشت، گفت: در آن سفر با خانمی مسیحی آشنا شدم که نام خود را معصومه قرار داده بود، از او پرسیدم چرا نام خود را معصومه گذاشتید؟ که در جواب گفت: در سفری که برای آموختن زبان فارسی به ایران آمده بودم و به قم سفری داشتم، مشاهده کرده حرم حضرت معصومه(س) به مانند نگینی در قم می درخشد که هر عالمی و جاهلی اعم از پیر و جوان دور تا دور این نگین چرخیده به آن حضرت متوسل می شوند.

وی افزود: ایشان قدیسه و بانوی مقدسی می باشند؛ در حقیقت برای تکریم او همه مرزهای جنسیتی نادیده گرفته شده است، اشک ها، توسلات در آن حرم نورانی و حضور و خلوت دانشمندان برای مباحثه و درس بسیار زیبا بود.

عضو هیات علمی پژوهشی مرکزمطالعات و تحقیقات زنان در ادامه با اشاره به شفاعت حضرت معصومه(س) در روز قیامت تصریح کرد: به روایتی شفاعت حضرت معصومه (س) در روز قیامت به مانند روایتی است که برای حضرت زهرا(س) آمده است؛ در روز قیامت هیچ وسیله ای برای شما فایده ای ندارد الا اعمال شما و یک راه ویژه که خداوند متعال قرار داده است و آن انتخاب شده هایی که حق شفاعت دارند.

وی اضافه کرد: حضرت فاطمه معصومه(س) حضوری فوق العاده تاثیر گذار در جامعه داشتند؛ ایشان الگوی بی نظیری بودند و سوالات کسانی که مراجعه می کردند به طور کامل پاسخ می دادند.

علاسوند عنوان کرد: حدود ۴ هزار حدیث از ایشان به یادگار مانده است؛ نکته این است که قافله سالاری این کاروان برای بانویی در چنین سن و سالی می تواند از نظر شخصیتی یک تابلوی تمام عیار باشد.

آسیه حاج میرزاعلی مدیر حوزه علمیه آق‌قلا، ترویج فرهنگ وحدت و انسجام ملی را در چنین ایام مبارکی یک اتفاق مبارک دانست و اظهار داشت: هدف از وحدت و تقریب ترویج همزیستی مبتنی بر آداب اسلامی و فرهنگ تسامح و پرهیز از توهین و حرمت شکنی است؛ زیرا این مسیر موجب سربلندی امت اسلامی خواهد شد.

وی افزود: برای رسیدن به چنین هدف مبارک؛ محبت اهل بیت (ع) و ارادت به خاندان نبی مکرم اسلام(ص) در همه عرصه ها جزو لاینفک دین است و در حقیقت این را باید در عمل بهتر نشان دهیم.

مدیر حوزه علمیه آق‌قلا ادامه داد: زمانی حال دختران و پسران ما خوب خواهد بود که به زندگی و سیره پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) و بزرگان اسلام تاسی پیدا کنیم و در راه و مسیر آنان را برویم.

وی بیان کرد: امروز یادآور بانو و دختری آسمانی است که دختری وارسته و الگویی بی نظیر در سیاست، فرهنگ و الگویی کامل نه تنها برای زنان، بلکه جهانیان می باشند.

میرزاعلی، تاکید کرد: اهل بیت(ع)، صحابه و پیامبراسلام(ص) در قلب ما جا دارند؛ چرا می گوییم فاطمه معصومه یا زهرا شناسی؟! ، زیرا باید به این نتیجه برسیم در دنیای امروز بزرگانی را الگو قرار دهیم که بتوانیم زندگی اسلامی داشته باشیم.

وی عنوان کرد: نه اینکه ظاهرا خانه های خود را تغییر دهیم؛ خیر، بلکه باید راه و روش آنان را الگو قرار دهیم و به آن عمل کنیم که ان شاء الله با اخلاص کامل در این راه حرکت کنیم.

در ادامه همایش گزارش تصویری از فعالیت بانوان این حوزه پخش و همچنین گروه تواشیح عقیله العرب خواهران مدرسه علمیه بنت الهدی به صورت همخوانی اجرا داشتند و در پایان این همایش لوح تقدیر و هدیه ای از سوی معاونت امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به برخی از شخصیت های علمی اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha