یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین گرجی

حوزه / حجت الاسلام و المسلمین گرجی، گفت: شوراهای امر به معروف در اصناف باید در همه صنوف تشکیل شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه جلسه شورای تخصصی اصناف با حضور دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، رئیس اتاق اصناف و نماینده نیروی انتظامی و نمایندگان اصناف استان در اتاق اصناف به مناسبت گرامیداشت هفته اصناف و تقدیر از تلاش صنوف برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی اصغر گرجی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم در این نشست، اظهار داشت: از نگاه دین اسلام، متصدی صنوف مختلف، حبیب خداست؛ کاسبان، حبیبان خدا هستند و با نگاه دینی همه عزیزان در همه صنف ها، مجاهدت می کنند و جهادگران جبهه اقتصاد هستند، چرا که کسب روزی حلال، همچون جهاد در راه خداست.

وی با قدردانی از دست اندرکاران در تشکیل این جلسه بیان کرد: این جلسه با هدف بررسی مصوبات جلسات گذشته است و در این راستا مصوباتی در جلسات جمع بندی شده و بررسی دقیقی در مورد فعالیت ها و اجرایی شدن مصوبات و پیگیری برای تحقق کامل آن مورد تاکید است.

حجت الاسلام والمسلمین گرجی، ضمن تاکید بر بررسی کمی و کیفی شوراهای امر به معروف عنوان کرد: بررسی کمی و کیفی شوراهای امر به معروف اصناف مختلف و تبیین چشم انداز پیش رو و توجه به شرح وظایف و آئین نامه جدیدی که برای شوراهای اصناف و مخصوصا شورای مرکزی امر به معروف و نهی از منکر اصناف استان اهمیت زیادی دارد.

وی، خاطرنشان کرد: در ابلاغیه جدید ۱۱ عضو برای شورای مرکزی امر به معروف و نهی از منکر استان پیش بینی و وظایفی تعیین شده که باید پیگیری لازم اتخاذ شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم، تصریح کرد: شوراهای امر به معروف در اصناف باید در همه صنوف تشکیل شوند، به خصوص اینکه بسیاری از مشکلات با تشکیل این شوراها قابل حل است به شرط اینکه اعضا به صورت جدی نیز فعالیت داشته باشند و ارائه گزارش دقیق از فعالیت های شوراها براساس اقدامات به صورت فصلی ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین گرجی، افزود: طرح حجاب و عفاف به صورت جامع راه حلی برای مشکلات دیده است و همه دستگاهها متعهد شده اند هر اداره و سازمان و نهاد حاکمیتی نیاز به امر به معروف داشته باشد تذکرات لازم و سپس اخطار داده شده و با برخورد قانونی مواجه می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha