سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 18, 2024
کد خبر: 1033313
۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/استاد حوزه گفت: هدف از خانواده درمانی، حل مشکلات روحی و برطرف کردن تعارض و اختلاف بین اعضای خانواده برای رسیدن به آرامش روانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، خانم رقیه غریب، استاد مدرسه علمیه خواهران امام حسین(علیه السلام) چالوس، در کارگاه حل تعارضات و کاهش طلاق با موضوع "خانواده درمانی، کاربرد و تکنیک های خاص روانی جهت حل مشکلات درون خانواده" در جمع طلاب متأهل این مدرسه، ضمن تأکید بر اهمیت روابط بین اعضای خانواده، بیان کرد: دو گونه رابطه در خانواده وجود دارد؛ رابطه بین زن و شوهر و رابطه بین فرزندان و والدین که هر دو در جایگاه خویش قابل توجه و اهمیت است.

وی در ادامه تصریح کرد: هدف از خانواده درمانی، حل مشکلات روحی و برطرف کردن تعارض و اختلاف بین اعضای خانواده برای رسیدن به آرامش روانی است.

خانم غریب افزود: برای حل تعارض ابتدا باید علت درگیری و موضوع آن را پیدا و سپس به حل مشکل پرداخت؛ اولین گام در حل اختلافات، صحبت کردن آرام و منطقی با طرف مقابل است.

وی اظهار کرد: در گذشته حل اختلافات خانوادگی با میانجی گری ریش سفیدان صورت می گرفت، اما اکنون افرادی به عنوان مشاوره خانوادگی مشغول حل این مشکلات هستند و در درجه اول، پدر و مادر به عنوان ارکان اصلی خانواده این امر را به عهده دارند.

در ادامه خانم زهرا منصوری راد، استاد حوزه خواهران اظهار کرد: با ریشه یابی بسیاری از طلاق ها متوجه می شویم که زوجین، مسائل حل نشده بسیاری در زندگی خود دارند که با نبود تجربه کافی تنها صورت مسئله را پاک نموده و در انتها با حل نشدن مشکل و آن مسئله، زندگی آن دو به طلاق و جدایی کشیده می شود.

وی تصریح کرد: از عوامل شایع در بروز اختلافات بین زوجین، مواردی همچون ازدواج زود هنگام، ازدواج با معیار های اشتباه، ناتوانی در برخورد با تغییرات، نارضایتی جنسی، طلاق عاطفی و نداشتن علایق مشترک دانست.

منصوری راد افزود: برای حل هر کدام از این مشکلات، ابتدا باید به شناسایی و بررسی مشکل و سپس به یافتن راه حل آن پرداخت؛ با کسب تجربه، شناخت مشکلات، یافتن راه حل های متفاوت برای هر مسئله و نیز مشورت با دیگران می توان بسیاری از اختلافات را برطرف و مانع وقوع بسیاری از طلاق ها شد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha