دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ امام جمعه تبریز گفت: کاهش نزولات آسمانی، ساخت سدهای بیشمار و برداشت بی‌رویه از سفره‌های زیرزمینی از دلایل مهم خشکی دریاچه ارومیه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با تأکید بر اینکه دریاچه ارومیه قلب تپنده آذربایجان‌ است، گفت: در این زمینه از ریاست محترم جمهوری تقاضا داریم تا در سریع ترین زمان ممکن دستورات لازم و کافی برای اجرای مصوبات سفر استانی احیای دریاچه را صادر کنند.

وی افزود: نباید مسائل اقلیمی و زیست محیطی با سایر مسائل حاشیه ای پیوند زده شود و باید از منظر تخصصی این مسائل پیگیری شود تا نسبت به حفظ و حراست از نگین آبی آذربایجان برنامه های مدون و اصولی تصویب و اجرایی شود.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با بیان اینکه بنده از طریق تریبون‌های مختلف و در حضور رؤسای جمهوری قبلی و کنونی مطالبات به حق مردم آذربایجان درباره دریاچه ارومیه را بیان کرده ام، ادامه داد: البته دولت‌های مختلف برای احیای دریاچه اقداماتی کردند، اما این فعالیت‌ها باید برای مردم ملموس تر شود.

وی با تاکید بر اینکه احیای دریاچه ارومیه دغدغه همه مردم و مسئولان است و ربطی به مسائل دیگر ندارد و باید در این خصوص هوشیارانه عمل کرد، یادآور شد: مسئولان استانی و ملی هم اکنون به موضوع دریاچه ورود کرده‌اند و دستوراتی صادر شده است که دورنمای احیای دریاچه ارومیه را نشان می‌ دهد، اما مهم استفاده از تمام ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی برای احیا است، چون توانایی آن را داریم تا با وضع موجود و خشکسالی گسترده در کشور، دریاچه را به ثبات برسانیم.

امام جمعه تبریز، خشکسالی را پدیده ای عمومی در تمام کشورهای جهان دانست و ادامه داد: باید توجه داشت کاهش نزولات آسمانی، ساخت سدهای بیشمار و برداشت بی‌رویه از سفره‌های زیرزمینی آب از دلایل مهم خشکی دریاچه ارومیه است.

خطیب نماز جمعه تبریز به ۲۵ تیر ماه، روز بهزیستی و تأمین اجتماعی نیز اشاره و اضافه کرد: از تامین اجتماعی می خواهیم تا نسبت به رفع مشکلات جاری بازنشستگان رسیدگی های لازم و کافی را انجام دهد تا مشکل این قشر در سریع ترین زمان ممکن حل شود.

وی از خدمات متعدد سازمان بهزیستی به افراد تحت پوشش قدردانی و بر توسعه این خدمات برای اقشار نیازمند تأکید کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • Ali IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    1 0
    تیوریسین و کسینجر اسلام می فرمایند علت خشکسالی گناه و بی ایمانی مردم است راه حل هم این است که بزرگان همراه با مردم به صحرا بروند تا خداوند به خاطر بزرگانی مثل دکتر عباسی بر مردم رحم کند و باران بفرستد و مشکل حل شود نیازی به هزینه از دولت نیست
    • دعای ۱۹ صحیفه مداوم IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 2
      صحرا هم واجب نیست، دعای باران امام سجاد علیه السلام بعد از نمازها مداوم بخوانیم، و مدام از خدا درخواست هلاکت کفار و منافقان نماییم ، و امر به معروف و نهی از منکر بویژه در مورد بلیه بدحجابی که بوسیله دشمن پشتیبانی می شود، کنیم.