جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
حوزه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم، جهاد تبیین را ضروری ترین مأموریت حوزه های علمیه دانست و گفت: نباید اجازه داد پیرمرد ها و پیرزن های آلبانی نشین این فضای مجازی را به هم بریزند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اراک، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی، مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت و حوزه های علمیه، صبح امروز در جریان سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان مرکزی، با حضور در مدارس علمیه امام خمینی (ره) و الزهرا (س) از نزدیک در جریان برنامه ها، فعالیت ها و مسائل این مدارس و مشکلات طلاب قرار گرفت.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت و حوزه های علمیه همچنین در جلسه ای با مدیران و مسئولان حوزه علمیه استان مرکزی در مدرسه امام خمینی(ره)، گفت: حوزه علمیه استان مرکزی از نظر قدمت و تربیت علمای شاخص در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد.

وی با اشاره به وضعیت سخت معیشت طلاب، تصریح کرد: مسئله معیشت یک مسئله بسیار مهم است و از وضعیتی که طلاب با آن دست و پنجه نرم می‌کنند اطلاع کامل داریم و حل مسئله معیشت مردم و طلاب یکی از دغدغه های رئیس جمهور نیز هست.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت و حوزه های علمیه با اشاره مسائل و مشکلات پیش روی دولت، گفت: علاوه بر مسائل و مشکلاتی که امروز دولت با آنها سرکار دارد مشکلات گذشته هم به آن ها اضافه شده است و حل این مسائل تلاش مضاعفی را می‌طلبد؛ دولت تلاش می‌کند با به حداقل رساندن هزینه ها در مسیر اصلاح امور گام بردارد.

وی در بازدید از حجره طلبگی امام خمینی(ره) واقع در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اراک گفت: حجره امام(ره) در این مدرسه برای طلاب شهر، مایه برکت است و یکی از مراکز معنوی استان محسوب می‌شود، چراکه یادآور شخصیت بزرگ و عرفانی امام راحل(ره) است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم همچنین در بازدید از مدرسه علمیه الزهرا(س) اراک با اشاره به ضرورت و اهمیت فعالیت حوزه های علمیه خواهران گفت: حوزه های خواهران از جهاتی نسبت به حوزه های علمیه برادران از اهمیت بیشتری برخوردارند، چراکه خانم ها مستقیماً نسل آینده را تربیت می‌کنند و رکن خانواده هستند.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت و حوزه های علمیه با تشکر از زحمات مسئولان مرکز مدیریت حوزه های خواهران، گفت: حوزه های خواهران از نظر رسیدگی و نظم در وضعیت خوبی قرار دارد و برنامه های مناسبی را برای تربیت نیروی طراز انقلاب اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت در عرصه جهاد تبیین، اظهار کرد: در استان مرکزی ظرفیت عظیمی برای فعالیت در فضای مجازی و جهاد تبیین وجود دارد که اگر از این ظرفیت ها بهره برداری شود، قطعا فضای مجازی متحول می‌شود؛ نباید اجازه داد پیرمرد ها و پیرزن های آلبانی‌نشین این فضا را به هم بریزند.

دیدار با علما، اساتید و مدیران حوزه علمیه استان مرکزی از دیگر برنامه های مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت و حوزه های علمیه بود.

انتهای پیام

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مولوی IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    0 0
    نیاز به حمایت عملی از طلاب جهادگر در فضای مجازی دارد