یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندان

حوزه/ کارشناس مذهبی گفت: امروز جهاد تبیین یکی از مأموریت های مهم است که نیاز به آگاهی، مهارت انتقال و استدلال و سعه صدر دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت الاسلام محمدعلی رضاپور در جمع عزاداران حسینی مدرسه علمیه حضرت نرجس(سلام الله علیها) ساری در رابطه با وظیفه ما نسبت به امام عصر(عج) بیان کرد: دلیل اصلی غیبت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، عدم وجود نصرت است؛ ویژگی ناصر شناخت جایگاه و معرفت به امام است، پس ما باید به دنبال تبیین موضوع ناصر باشیم؛ دشمن از مدل‌سازی عاشورا برای نصرت واهمه دارد.

وی با اشاره به این که دفاع از ولایت، رسالت حضرت زهرا(سلام الله علیها) بود، افزود: امروز یکی از مراتب نصرت، جهاد تبیین است که نیاز به آگاهی، مهارت انتقال و استدلال و سعه صدر دارد.

رضاپور تصریح کرد: دو اصل اساسی جهاد، جهاد در مقابله با دشمن و حضور در رکاب امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) خواهد بود.

وی با اشاره به آیه ۷ سوره مبارکه محمد گفت: تا زمانی که خدا و ولی اش را یاری کنید، خودتان را یاری کرده‌اید و نصرت ولی خدا در اصل نصرت به خود ما می باشد.

کارشناس مذهبی ادامه داد: اسلام یک دین اجتماعی است و به همین منظور نصرت امام در پرتو اجتماع قلوب مومنین شکل می‌گیرد. غایت و نهایت نصرت، رضایت مولا بوده و قطعا شهادت، مزد نصرت است.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha