یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
کد خبر: 1049483
۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
اخبار کوتاه

تجلیل از موکب‌داران استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه‌وبویراحمد، بررسی مسئله تشویق جوانان و نوجوانان به حضور در نماز جمعه گناوه، دیدار نماینده بوشهر در مجلس با امام جمعه گناوه و برگزاری نشست بصیرتی با حضور امام جمعه بندر ریگ از مهمترین اخبار فرهنگی استان بوشهر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، با حضور نماینده ولی فقیه در استان بوشهر از ۴۰۰ موکب‌دار و کمیته‌های اربعین حسینی استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه‌و بویراحمد در همایشی منطقه‌ای در مصلای جمعه بوشهر تجلیل شد.

حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری در این مراسم اظهار داشت: امام حسین علیه‌السلام کشتی نجات بشر است که در این راستا محبان آن حضرت از جایگاه بزرگ الهی برخوردار هستند.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر موکب‌داران را خادمان اصلی و محبان خاندان اهل بیت علیه‌السلام دانست و افزود: موکب‌داران به سرور شهیدان امام حسین (ع) نزدیک هستند، زیرا مسئولیت پذیرایی مهمانان و زائران حسینی به آنان رسیده است.

امام جمعه بوشهر پیاده‌روی اربعین حسینی را سرآغاز ظهور مهدی آل محمد (عج) دانست و افزود: امام حسین دو موضوع که زیر بار ظلم نمی‌رویم و تسلیم زورگویان نمی‌شویم را در محبان خود نهادینه کرده است.

مسئله تشویق جوانان و نوجوانان به حضور در نماز جمعه گناوه بررسی شد

رئیس ستاد نماز جمعه شهرستان گناوه با حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی امام جمعه شهرستان گناوه دیدار کرد.

در این دیدار به مسئله تشویق جوانان و نوجوانان به حضور گسترده تر در نماز جمعه اشاره شد و برنامه های ابتکاری و جدیدی جهت جذب حداکثری جوانان پیشنهاد گردید.

همچنین برنامه های ویژه ای جهت خنثی کردن تبلیغات منفی شبکه های مجازی و گسترش سبک زندگی اسلامی در دستور کار قرار گرفت.

دیدار نماینده بوشهر در مجلس با امام جمعه گناوه

عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر،گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی امام جمعه شهرستان گناوه دیدار کرد.

در این دیدار که با حضور فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان همراه بود در مورد برخی مشکلات حوزه انتخابیه شهرستان گناوه بحث و تبادل نظر صورت گرفت و راه کارهایی نیز ارائه شد.

حجت الاسلام رکنی امام جمعه گناوه نیز در این دیدار ابراز امیدواری کرد هرچه سریع تر مشکلات شهرستان تسهیل شود.

همچنین در این جلسه در مورد مسائل اخیر کشور و تأثیر رسانه ها در جامعه اسلامی نکاتی بیان شد.

امنیت، عدالت و رفاه سه نیاز عمومی و لازمه زندگی

حجت الاسلام سید عنایت هاشمی منش امام جمعه بندرریگ در نشستی بصیرتی با خبرنگاران با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) گفت: سه چیز هست که همه مردم به آنها نیاز دارد یکی امنیت به ویژه امنیت اجتماعی که مردم و جامعه در سایه ی آن به رشد و توسعه اقتصادی و پیشرفت های دیگر میرسند و بحمدالله نظام اسلامی امروز در تامین این امنیت بی نظیر است.

وی افزود: دشمن چون از توسعه و پیشرفت ما به شدت عصبانی است برای اینکه ما از استراتژی خود در مقابل تحریم آنها عقب نشینی کنیم دنبال ایجاد اغتشاش و آشوب برای برهم زدن امنیت هست ولی بصیرت مردم این نقشه دشمن را خنثی کرد.

حجت الاسلام هاشمی منش نیاز دیگر جامعه و مردم را عدالت دانست و گفت: عدالت یعنی رعایت حقوق همدیگر و گرفتن حق مظلوم از ظالم و عدالت در جامعه موجب آرامش عمومی می شود.

امام جمعه بندرریگ رفاه اجتماعی را نیاز دیگر جامعه دانست و گفت: مسئولین باید مشکلات رفاهی مردم را جدی بگیرند و از معیشت مردم غافل نشوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha