چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ |۵ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 12, 2024
تربیون آزاد در مدرسه الزهرا س گناوه

مسئول روابط عمومی مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها گناوه از برگزاری تریبون آزاد با موضوع (حجاب استایل ،آری یا خیر؟) در این مدرسه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، صبح امروز تریبون آزاد با موضوع (حجاب استایل ،آری یا خیر؟) در مدرسه علمیه الزهرا (س) شهرستان گناوه برگزار و طلاب به بیان نظرات و دیدگاه های خود در این باره پرداختند:

مبارزه با حجاب استایل ها
در ابتدای برنامه یکی از طلاب به بیان دیدگاه خود در موضوع تعیین شده پرداخت و گفت: بلاگر های اینستاگرامی موجب اختلاف طبقاتی ،مصرف گرایی و مدگرایی هستند و برای در امان ماندن خانواده باید با حجاب استایل ها مبارزه کرد.

استفاده از حجاب استایل به ضرورت
طلبه دیگر نظر خود را اینگونه مطرح کرد: برای جذابیت در محجبه شدن می‌توان از مدل های مختلف استفاده نمود هرچند که حجاب برتر، چادر می‌باشد ؛ بخاطر اینکه در جامعه کنونی حجاب شرعی تبدیل به حجاب ترکی جهت خودنمایی شده است.

برگزاری تریبون آزاد بانوان طلبه گناوه ای | «حجاب استایل،آری یا خیر؟»

راهکارهای استفاده از حجاب استایل باید بررسی شود
یکی دیگر از طلاب با تمسک به آیات و روایات در مورد حجاب گفت: با توجه به اینکه در آیات قرآن کریم محدوده حداقلی و حداکثری حجاب مشخص شده است اما با این وجود دختران ما دوست دارند مانند دختران جامعه با مدل روز پیش بروند یعنی با حجاب استایل یا چادرهای مدل دار ؛ که برای این کار باید چاره ای اندیشید.

برگزاری تریبون آزاد بانوان طلبه گناوه ای | «حجاب استایل،آری یا خیر؟»

ناگزیر در انتحاب بین بد و بدتر
طلبه دیگری که موافق حجاب استایل بود نظر خود در باب موافقت از نمونه های خاص حجاب بیان کرد و گفت: حجاب استایل از آن جهت که با طرح و برنامه ریزی در جامعه پیاده شده و به نوعی موجب از بین بردن حیا و عفت می‌شود اما به دلیل جذابیت و رواجی که دارد ما ناگزیر هستیم بین بد و بدتر ،بد را انتخاب کنیم.

برگزاری تریبون آزاد بانوان طلبه گناوه ای | «حجاب استایل،آری یا خیر؟»

حجاب استایل ها به دنبال سود خود هستند

شخص دیگری که مخالف حجاب استایل بود گفت: حجاب استایل ها به دنبال سود و منفعت خود هستند نه به دنبال ترویج حجاب،عفت و حیا در جامعه.هدف اصلی آنها فروش محصولات خود می‌باشد.

در پایان استاد حاضر در جلسه و ناظر بر بحث تریبون آزاد به جمع بندی مباحث مطرح شده پرداخت و بیان کرد: در تمامی ادیان الهی حجاب و حیا مورد تأکید و توجه بوده و هیچ دین الهی وجود نداشته است که مروج بی عفتی و بی حجابی در جامعه بوده باشد.

وی افزود: در دین مبین اسلام نیز حجاب و عفت مورد اهتمام و تاکید بوده است. با توجه به آیه ۳۱ سوره مبارکه نور و آیات مرتبط با این موضوع خداوند متعال محدوده حجاب را در بین بانوان مشخص نموده.از نظر دین اسلام حجابی مورد قبول می‌باشد که آرامش آور باشد.

استاد مدرسه الزهرا (س) گناوه بیان کرد: از آنجایی که حجاب استایل هرچند که همراه با پوشش است اما لباس مشهور و موجب تبرج در جامعه می شود آرامش آور نیست و مورد پسند اسلام نمیباشد و کاملا قابل رد است و باید برای مقابله با فراگیری آن در جامعه تدبیری اندیشید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha