دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
image-20221117020318-1.png

حوزه/ نشست علمی با موضوع «وحدت با تکیه بر آیه شریفه واعتصموا بحبل الله جمیعا ولاتفرقوا» به همت گروه مطالعات اسلامی به زبان روسی با حضور اساتید، مدیران و کارکنان در مؤسسه آموزش های کوتاه مدت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آنار رمضان اوف مفتی و پژوهشگر اسلامی از کشور روسیه در نشست علمی با موضوع «وحدت با تکیه بر آیه شریفه واعتصموا بحبل الله جمیعا ولاتفرقوا» که در در مؤسسه آموزش های کوتاه مدت برگزار شد با بیان اینکه مؤسسه ای بر اساس آیه شریفه واعتصموا بحبل الله جمیعا ولاتفرقوا تأسیس شده است، اظهار کرد: قرآن به عنوان کتاب مقدس، چراغ هدایت و راهنما برای نحوه زندگی است. مؤسسه مفتیات مبتنی بر عمل به قرآن و تأکید بر سنت پیامبر صلی الله علیه و آله تأسیس شده است.

وی خاطرنشان ساخت: ذیل این شعار همه مذاهب، جریان های فکری و دینی وارد می شوند و بر همین اساس نمایندگان جریان های مختلف به صورت مسالمت آمیز شرکت می کنند.

رئیس مفتیان مرکزی مسکو، اسلام را دین عمل دانست و به تعریف ناسیونالیسم پرداخت و افزود: ناسیونالیسم قوم و ملتی است که خود را برتر از دیگر ملت ها بداند که منتهی به نژاد پرستی می شود.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس اسلام مسلمانان برادر یکدیگر هستند ولی ملی گرایی، منتج به نژاد پرستی می شود و زمینه برای درگیری ایجاد می کند.

آنار رمضان اوف پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله را به عنوان پیامبر و نماینده خدا نخستین کسی عنوان کرد که با عرب ها ناسیونالیسم مقابله و برخورد می کرد و همیشه در سخنرانی ها می فرمودند هیچ فرقی بین عرب و غیر عرب نیست.

وی با اشاره به توطئه های دشمنان در مسیر تفرقه افکنی بین مسلمانان گفت: دشمن به این درک رسیده که اگر امت اسلامی متحد شوند تبدیل به قدرتی می شوند که احدی نمی تواند در دنیا با آنها مقابله کند زیرا خدا فرموده که من با اتحاد و جماعت هستم.

سرکارخانم دکتر مواهب الخطیب به عنوان نماینده واحد خواهران با بیان اینکه از بدو خلقت دشمنی انسان و شیطان شروع شد و تا به دوران اسلام رسید گفت: تفرقه بین مذاهب و گروه انسانیت را زمان زیادی است که پشت سر گذاشتم اکنون زمان آن رسیده تا انسان ها در برابر شیطان جمع شوند.

وی در ادامه به معرفی واحد خواهران مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و ارائه آموزش ها به زبان های مختلف در این بخش پرداخت و آنار رمضان اوف نیز به اهمیت ارائه آموزش به بانوان به عنوان نیمی از جامعه تأکید نمود.

در پایان این نشست سوالاتی پیرامون بحث وحدت و اقتضائات کشور روسیه مطرح شد و آنار رمضان اوف به آنها پاسخ داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha