یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
تصاویر/ اجلاسیه معاونین آموزش مدارس علمیه خوزستان

حوزه/ اجلاسیه معاونین آموزش مدارس علمیه خوزستان با حضور مدیر حوزه استان در اهواز برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، اجلاسیه معاونین آموزش مدارس علمیه خوزستان، امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین بلادیان، مدیر حوزه علمیه استان، حجت الاسلام سید جعفر موسوی زاده، معاون آموزش و کارشناسان معاونت آموزش استان برگزار شد.

هدف از برگزاری این اجلاسیه ایجاد هماهنگی لازم جهت اجرای مصوبات، قوانین و دستورالعمل های ابلاغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور بود.

در ابتدای اجلاسیه حجت الاسلام جوادی، مسئول اداره امتحانات شفاهی و غیر حضوری به ارائه گزارشی از فعالیت هاپرداخت و گفت: در یکسال اخیر حدود سه هزار امتحان شفاهی در استان برگزار شده و در حال حاضر نیز امتحانات شفاهی پایه سه، شش و هشت در مدارس و شفاهی پایه ده در مدیریت حوزه استان در حال انجام است.

وی، افزود: در بخش غیر حضوری نیز تعداد طلاب غیر حضوری از حدود ۱۴۷ طلبه به بیش از ۴۰۰ طلبه افزایش یافته است و طبق قوانین جدید طلاب غیرحضوری باید حتما صوت ها را در سامانه گوش کنند و در پایان از آنها امتحان کتبی گرفته می شود.

در ادامه، حجج اسلام «عبدالحسین نیسی» و «صالحی»، مسئول قسمت پیشخوان و کارشناس مسئول ارزشیابی به بیان مطالبی در خصوص مسائل پیشخوان، نجاح، انتخاب درس، ثبت درس مطالبی پرداختند.

همچنین در قسمت انتخاب درس مصوب شد از ترم بعد انتخاب درس تنها توسط طلاب مدارس استان انجام شود و معاونین آموزش فقط انتخاب درس را تایید کنند و در قسمت پیشخوان هم مصوب شد با ستاد قم نامه نگاری شود تا بعضی خدمات مانند اخذ نامه ها برای ادارات در پیشخوان شخصی هر فرد قابل انجام شود. البته در حال حاضر نیز طلاب خوزستانی می توانند تقاضای گواهی موقت سطح علمی کرده و با امضای معاونت آموزش حوزه های علمیه کشور نامه ی خود را دریافت کنند.

در بخش دیگر این اجلاسیه، حجت الاسلام و المسلمین بلادیان، مدیر حوزه علمیه خوزستان، سیاست های کلی آموزش را تشریح کرد و به سئوالات معاونین آموزش مدارس علمیه پاسخ داد.

ریحانی، مسئول سنجش و پذیرش معاونت آموزش حوزه علمیه خوزستان هم مطالبی درباره شرایط گرفتن کد، مصوبه ی ۱۰۸۸، کد ارتباطی و المپیاد علمی ارائه داد.

در ادامه حجت الاسلام عرب زاده، مدیر امور واحدهای معاونت آموزش حوزه علمیه خوزستان به بیان مطالبی درباره جذب و بکارگیری اساتید، کادر، حق الزحمه ها،امتحان استادی و امور اساتید پرداخت.

حجت الاسلام مهدی سواری، مسئول گروه های علمی تربیتی و هیئت امنا نیز مطالبی پیرامون اهمیت گروه‌های علمی، نقش موثر گروه‌های علمی در واسپاری آزمون شفاهی درس خارج، استادی و شفاهی سطح یک، دو و سه به استان خوزستان و کمیت وکیفت تشکیل گروه‌های علمی ارائه داد.

در پایان اجلاسیه حجت الاسلام سید جعفر موسوی زاده، معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، به جمع بندی مطالب پرداخت و وعده داد تا پیگیر حل مشکلات و درخواست های معاونین آموزش مدارس باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha