یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
کد خبر: 1058751
۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰
نگارگر

افتتاحیه نمایشگاه نگارگری «توحید» در نگارخانه ابوالفضل عالی حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه؛ آیین افتتاحیه نمایشگاه نگارگری «توحید» در نگارخانه ابوالفضل عالی حوزه هنری امروز ۲۱ آذر برگزار شد. در این نمایشگاه ۳۵ اثر استاد امیرحسین آقامیری به نمایش درآمده است.

در این مراسم امیرحسین آقامیری گفت: کارم را در نگارگری از سال ۶۸ زیر نظر استاد محمدباقر آقامیری آغاز کردم. بعد از آموزش‌های ابتدایی شروع به نگارگری اشعار خیام کردم. در آن کارها به موضوعاتی چون مرگ و زندگی می‌پرداختم اما از سال ۷۳ به صورت ویژه به موضوعات قرآنی پرداختم. طی این سه دهه نزدیک به ۷۰ اثر قرآنی خلق کردم که امروز تعدادی از آنها در نمایشگاه «توحید» به نمایش درآمده است.

این هنرمند اعلام کرد: قرآن سرچشمه بسیاری از برکات در زندگی انسانهاست. خداوند در قرآن کریم می‌فرماید «پروردگار جان و مال مردم را به بهای بهشت می‌خرد» این کلام خداوند تاکید روی موضوع ایثار و انفاق است.

علی فروزانفر، معاون هنری حوزه هنری نیز اظهار کرد: حوزه هنری با هدف اشاعه و حمایت از فعالیت‌های دینی و انقلابی شکل گرفته است، این رویکرد تا امروز به صورت ویژه مد نظر بوده و در آینده نیز ادامه خواهد داشت. امروز در دوران تثبیت به سر می‌بریم و بیش از ۴ دهه از عمر حوزه هنری می‌گذرد پس لازم است حوزه هنری با حفظ اصول از روش‌های نوین نیز بهرمند شود برای همین به دنبال شبکه سازی هستیم.

وی درباره حمایت حوزه هنری از آثار تجسمی توضیح داد: حوزه هنری تمام تلاشش را روی این امر متمرکز کرده تا حمایت این مرکز تمام بخش‌های هنر را در برگیرد.

معاون هنری حوزه در پایان گفت: در همه نمایشگاهای دنیا عموماً در افتتاحیه‌ها و اختتامیه‌ها شاهد حضور بیشتر مردم هستیم ولی حوزه هنری در پی این است که با ارتباط با دیگر گالری‌ها یا فضاهای هنری شرایطی پیش آورد که مخاطبان نمایشگاه‌هایش بیشتر شود. برگزاری گالری‌های مجازی در راستای این اتفاق رخ می‌دهد.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha