سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ |۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 11, 2024
اراک

حوزه/ حجت الاسلام اسلام پور کریمی در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) اراک به بررسی «نحوه تفکر خلاقانه و انتقادی در تدریس و تحصیل» پرداخت.

به گزارش خبرنگاری خبرگزاری حوزه از اراک، پیش از ظهر امروز کارگاه مهارت افزایی « نحوه تفکر خلاقانه و تفکر انتقادی در تدریس و تحصیل» با حضور حجت الاسلام حسن اسلام پور کریمی، مدرس روش‌های تدریس و تحقیق به صورت مجازی در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) اراک برگزار شد .

حجت الاسلام اسلام پور کریمی بیان کرد: یکی از صفات الهی خلق کردن است و خداوند این ظرفیت را به ما داده است تا بتوانیم خلاّق باشیم . و هرچه خلاق باشیم با زمان کمترو راه حل های بهتر می توانیم به نتایج بیشتری دست پیدا کنیم و رسالت خود را انجام دهیم .

مدرس روش‌های تدریس و تحقیق تصریح کرد: تفکر خلاق و تفکر انتقادی به صورت فطری در وجود انسانی وجود دارد اما برخی از افراد با برنامه ریزی آن را شکوفا می کنند .

اسلام پور کریمی خاطر نشان کرد:انسان یا مهارت شناختی دارد که همان مهارت هایی هستند که هر روز انجام می دهد و به آن عادت کرده است یا مهارت فرا شناختی که یک حالت بازگشت به مهارت شناختی است. کسانی که مهارت فراشناختی داشته باشند یعنی مهارتی که حالت آگاهی دارد ؛ می توانند تفکر خود را خلاق کنند .

وی ادامه مباحث را در قالب ۱۴ سؤال مطرح کرد و به صورت عملی مخاطبان را به داشتن تفکر خلاق و انتقادی سوق داد و گفت: هر مطلبی باتوجه به این ۱۴ وضع یا همان ۱۴ سوال ،علاوه بر این که شما را در رسیدن به تفکر خلاق کمک می کند برای بررسی هر موضوعی که در نظر گرفته شود قابل استناد و راهگشا است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha