سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
تصاویر/اختتامیه دوازدهمین جشنواره علامه حلی اصفهان

معاون پژوهش حوزه علمیه اصفهان گفت: امروز عرصه مبارزه اصلی با جبهه استکبار جبهه علمی و پژوهشی است و دشمنان برای تضعیف بنیه علمی و پژوهشی نظام اسلامی برنامه ریزی کرده و راهکار مقابله با آن تقویت روز افزون مباحث پژوهشی در مراکز علمی خاصه حوزه های علمیه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محسن جلالی ظهر امروز در مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره علامه حلی استان اصفهان و تجلیل از ممتازین پژوهشی که در مرکز آموزشهای کاربردی حوزه علمیه اصفهان برگزار شده بود اظهار کرد: تقویت بنیاد پژوهشی لازمه ارتقاء مباحث آموزشی است، لذا سمت و سوی حرکتی حوزه های علمیه در سال های اخیر با سرعت به سمت پژوهش پیش میرود.

وی با بیان اینکه طبق آخرین اخبار امتیاز پژوهشی طلاب حوزه‌های علمیه در مرکز خدمات حوزه های علمیه تا ۳۰ امتیاز ارتقاء یافته است و این در حالی است که در گذشته این امتیاز تنها ۵ نمره بود، گفت: این حرکت و راهبرد مصداق بارز حوزه‌های علمیه در عرصه تقویت و حمایت از پژوهشگران و بحث پژوهش در حوزه علمیه است.

معاون پژوهشی حوزه علمیه اصفهان ادامه داد : اقدامات موثر دیگری از سوی حوزه علمیه برای دلگرم کردن و افزایش انگیزه پژوهشگران و سوق دادن طلاب به سمت و سوی پژوهشی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در پی سوریه سازی ایران و تحقق هدف شوم تجزیه‌طلبی بوده‌اند گفت: امروز دشمنان شبانه‌روز علیه انقلاب اسلامی فعالیت کرده و در صدد تولید محتوا های مخرب، تحریف شده و شبهات منحرف کننده هستند، لذا رسالت پژوهشگران و مبلغین حوزه علمیه آن است جهادگران در راستای ترویج مکتب تشیع و اسلام اقدام به جهاد تبیین نمایند و با تمرکز بر فعالیت‌های پژوهشی در صدد مقابله با جبهه استکبار برآیند.

حجت الاسلام جلالی تاکید کرد: امروز عرصه مبارزه اصلی با جبهه استکبار جبهه علمی و پژوهشی است، دشمنان برای تضعیف بنیه علمی و پژوهشی نظام اسلامی برنامه ریزی کرده و راهکار مقابله با آن تقویت روز افزون مباحث پژوهشی در مراکز علمی خاصه حوزه های علمیه است، برگزاری جشنواره علامه حلی از جمله مصادیق آن است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره علامه حلی تنها رویداد پژوهشی مشترک فی مابین حوزه های علمیه خواهران و برادران است که به صورت استانی و کشوری برگزار می شود گفت: حوزه علمیه اصفهان از جمله استان هایی است که در این راستا همسو و همراه با حوزه های علمیه کشور در این زمینه اقدام کرده و بر این اساس امروز اختتامیه دوازدهمین جشنواره علامه حلی استانی را در حالی برگزار می کنیم که چهاردهمین دوره جشنواره علامه حلی حوزه های علمیه کشور برگزار خواهد شد.

معاون پژوهشی حوزه علمیه اصفهان متذکر شد: در دوازدهمین جشنواره علامه حلی استان اصفهان ۴۱ نفره از مجموعه آثار ارسالی طلاب خواهران و برادران که بالغ بر دو هزار اثر بوده به عنوان نفرات برتر و شایسته تقدیر انتخاب و به چهاردهمین جشنواره علامه حلی حوزه های علمیه کشور معرفی می شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha