چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
سردار سلیمانی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) شاهین دژ گفت: پیروی از ائمه معصومین و اهل بیت(ع)، تبعیت از ولایت و به فکر نجات همه مظلومین بودن در عصر حاضر، از مهم‌ترین مؤلفه‌های شخصیتی سردار سلیمانی بود و  این مولفه‌ها از سردار سلیمانی و ابعاد شخصیتی وی، آرمان‌هایش و اعمالش یک مکتب ماندگار ساخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، رقیه عبدلی مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) شاهین دژ، امروز در سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی که در مسجد صاحب الزمان شاهین دژ برگزار شد، اظهار داشت: سردار سلیمانی یکی از شخصیت‌های کم‌نظیر تاریخ اسلام و معاصر بودند و یکی از مؤلفه‌های ماندگاری سردار سلیمانی در ذهن‌ها و قلوب مردم جهان، اخلاص، بصیرت و ولایتمداری ایشان بود.

وی ادامه داد: در جامعه کنونی با انواع پیشرفت‌های موجود، شناخت عوامل توسعه کمال انسانی بیش از پیش مهم است و یکی از راه‌های رسیدن به سعادت، داشتن بصیرت و آگاهی است و همان طور که در روایات هم آمده، مومنان واقعی در زمان فتنه‌ها شناخته می‌شوند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) شاهین دژ، تصریح کرد: داشتن بصیرت و آگاهی در سایه ایمان و اعتقاد قلبی به دستورات الهی میسر می‌شود و یکی از رازهای ماندگاری برخی انسان‌ها در تاریخ حتی بعد از وفات و گذشت چندین سال، داشتن ایمانی راسخ به مسیر حق است.

وی خاطرنشان کرد: پیروی از ائمه معصومین و اهل بیت(ع)، تبعیت از ولایت و به فکر نجات همه مظلومین بودن در عصر حاضر، از مهم‌ترین مؤلفه‌های شخصیتی سردار سلیمانی بود و این مولفه‌ها از سردار سلیمانی و ابعاد شخصیتی وی، آرمان‌هایش و اعمالش یک مکتب ماندگار ساخت و اینک جوانانی که حدود سه دهه از نسل انقلاب فاصله دارند، در مکتب این شخصیت درس آموز شدند و او را الگوی شجاعت، مقاومت، اخلاص و ولایت پذیری می‌دانند و این همان راز ماندگاری اوست.

عبدلی تصریح کرد: باید گفت برای اینکه همیشه در تاریخ و ذهن‌ها جاودانه بمانیم، باید در کنار مولفه‌هایی مثل ایمان، عمل صالح، اعتقاد به اهل بیت(ع) و ولایت پذیری، اخلاص هم داشته باشیم و این امر در عمل در همه ارکان زندگی انسان باید جاری و ساری شود، چرا که در سایه اخلاص است که انسان از رذایل اخلاقی هم دور می‌شود و این همان چیزی است که سردار سلیمانی و خیلی از شهدای دیگر بدان متصف بودند و ماندگار شدند.

انتهای خبر. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha