یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
خیاط

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به اهمیت تعامل و همکاری بین مدارس علمیه قائن و دانشگاه این شهر، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه مسئله مهمی است، زیرا این دو نهاد باید با یکدیگر تلاش کنند و مشکلات جامعه را از سر راه بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط مدیر حوزه علمیه خراسان، امروز در دیدار با تعدادی از روحانیون و مسئولان حوزوی شهرستان قائن در مدرسه علمیه جعفریه این شهرستان، با اشاره به سالروز وفات حضرت ام البنین(س) و معارف بلند و سیره این بانوی الگو در تاریخ اسلام، اظهار داشت: تربیت فرزندی همچون حضرت عباس(ع) با این صفات و خلق نمونه، خصوصیتی است که می‌بایست همه از آن درس بگیرند.

وی در ادامه به احیای موقوفات به عنوان یکی از اولویت‌های دوره مدیریت جدید اشاره کرد و گفت: احیا و بهره‌برداری از این امر و ایجاد منابع پایدار در حوزه علمیه خراسان را دنبال می‌کنیم.

مدیر حوزه علمیه خراسان، بر لزوم ترویج ارزش‌های دینی در خراسان جنوبی و شهرستان قائن با همکاری و حمایت مردم، تأکید کرد و یادآور شد: یکی از راهکارهای آن موقوفاتی است که در این راستا صورت گرفته و لازم است تا این الگو به سایر شهرستان‌ها نیز تسری پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین خیاط، با اشاره به اهمیت تعامل و همکاری بین مدارس علمیه قائن و دانشگاه این شهر، خاطرنشان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه مسئله مهمی است، زیرا این دو نهاد باید با یکدیگر تلاش کنند و مشکلات جامعه را از سر راه بردارند، حوزه و دانشگاه قائن می‌توانند با ارائه راهکارهای عالمانه و در پی هم‌افزایی با یکدیگر، مسئله شناسی کنند و در پرتو هماهنگی لازم با سایر نهادها، به بخش‌های دانشی در راستای حل مسائل ورود داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه خراسان، همچنین به اهمیت و ضرورت کسب توانمندی‌ها و مهارت‌های مورد نیاز در راستای رشد و ارتقای علمی در شهرستان قائن اشاره کرد و گفت: حضور و تعامل میان دو مرکز علمی حوزه و دانشگاه که به اثربخشی و حل مشکل برسد، نتیجه خوبی در عرصه اجتماعی دارد و می‌توان از این ثمره در سایر نقاط بهره برد.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط همچنین به عالم خیز بودن شهر قائن و برخورداری حوزه علمیه این استان از فضلای ارزشمند اشاره کرد و خاطرنشان کرد: امیدواریم همچون گذشته حوزه این استان بدرخشد و کارهای اثربخشی انجام دهد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha