سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 18, 2024
استان مرکزی

حوزه/حجت الاسلام اولیایی گفت: یکی از مسئله های مهم جامعه، پیری جمعیت و نداشتن انگیزه و علاقه به فرزندآوری است؛ مقام معظم رهبری بیش از ۵۰ بار مسئله افزایش جمعیت را مطرح کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، پیش از ظهر امروز به همت معاونت فرهنگی موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول سلام الله علیها ساوه نشستی با موضوع «بررسی فرهنگی اجتماعی مسئله جمعیت» با سخنرانی حجت الاسلام احمد اولیایی و با حضور جمعی از طلاب، اساتید و اعضای انجمن زن و خانواده مدارس برگزار شد.

حجت الاسلام اولیایی در این نشست بیان کرد: یکی از مسئله های مهم جامعه، پیری جمعیت و نداشتن انگیزه و علاقه به فرزندآوری است.

کارشناس حوزوی در ادامه با اشاره به موضوع تنظیم خانواده در زمان قبل و بعد از انقلاب، اظهار کرد: مقام معظم رهبری بیش از ۵۰ بار مسئله افزایش جمعیت را مطرح کرده اند.

وی اضافه کرد: سیاست های جمعیتی در ایران در سال ۱۳۴۱ توسط خانم ستاره فرمانیان عضو شورای جمعیت در آمریکا با عنوان پروژه تنظیم خانواده در وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

اولیایی در پایان به مباحث مهم خانوادگی اشاره و تصریح کرد: اگر خانواده دنبال تجمل نباشد انگیزه‌ی بیشتری به فرزندآوری وجود دارد و با تربیت اسلامی و نداشتن ترس از فقر می توان یک خانواده پر جمعیت داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha