یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ی

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان، مهمترین کار امیرکبیر را تلاش جهت قطع نمودن نفوذ استعمارگران روس و انگلیس و مبارزه با بابیت و بهائیت دانست و گفت: ایشان در بحث عمران و آبادانی، ساخت سد، استقلال کشاورزی در کشور پی‌گیری‌های زیادی داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی شب گذشته با حضور در باغ تاریخی فین و محل شهادت امیرکبیر در جمع عده‌ای از مردم و مسئولان در رابطه با شهادت امیرکبیر، اظهار داشت: مقام معظم رهبری به نمایندگان مجلس فرمودند: امیر کبیر سی و هفت ماه صدرات داشت و کارهای بزرگی انجام داد.

امام جمعه کاشان، به ابعاد شخصیتی امیرکبیر اشاره کرد و افزود: امیرکبیر در بُعد نظامی، تاسیس نیروی دریایی، در بُعد علمی، تاسیس دارالفنون و مبارزه با بیماری‌های واگیردار نظیر وبا و در بُعد بصیرتی و افزایش آگاهی مردم روزنامه وقایع اتفاقیه را چاپ و منتشر نمودند.

نماینده ولی فقیه در کاشان، مهمترین کار امیرکبیر را تلاش جهت قطع نمودن نفوذ استعمارگران روس و انگلیس و مبارزه با بابیت و بهائیت دانست و گفت: ایشان در بحث عمران و آبادانی، ساخت سد، استقلال کشاورزی در کشور پی‌گیری‌های زیادی داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، تصریح کرد: سفیر انگلیس درباره امیرکبیر می‌گوید از طریق دادن رشوه تصمیم داشتیم در او نفوذ کنیم و از مسیر خودش دور کنیم، که نتوانستیم و خودش را با دو شیر (منظور انگلیس و روس) درگیر کرد.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه در طول تاریخ، همیشه مستکبران با ایران قوی مخالف بوده‌اند، یادآورشد: قاجار و پهلوی‌ها هم بخاطر بی‌کفایتی دولت‌هایشان نتوانستند مبارزین را تحمل کنند و آنها را از سر راه بر داشتند.

وی، با اشاره به خاطره‌ای از مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در زندگی نامه خودشان می‌نویسند، در مشهد تفسیر قرآن می‌گفتم، در سوره بقره به تفسیر ماجرای گاو بنی اسرائیل رسیدم، اما ساواک آمد و به دلیل گفتن نام اسرائیل در تفسیر گفتند باید درس تفسیر تعطیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، تصریح کرد: به دلیل نبود بصیرت با شهادت امیر کبیر مردم ایران قیام نکردند ولی در سال ۵۶ روزنامه اطلاعات با درج مقاله و توهین به امام راحل، مردم قم با قیام به موقع زمینه پیروزی انقلاب را فراهم کردند.

امام جمعه کاشان، خاطرنشان کرد: در حالی که امیرکبیر با توطئه انگلیس به شهادت رسید و دولت انگلیس جوابی از دولت قاجار دریافت نکرد، اما دولت آمریکا با شهادت حاج قاسم سلیمانی در روز نوزده دی، سیلی محکمی با فرمان مقام معظم رهبری در عین الاسد دریافت نمود.

وی در پایان با بیان اینکه مردم ایران با تمام توان و تحت نظر مقام معظم رهبری در مقابل زر و زور و قدرت استکبار ایستاده‌اند، توهین مجله فرانسوی به مرجعیت شیعه را نشانه ضعف استکبار دانست و افزود: با لطف الهی و حضور مردم به موقع، تمام توطئه دشمنان خنثی خواهد شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha