یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
جنگ رسانه ای

حوزه/ مدرّس و پژوهشگر سواد رسانه ای گفت: یکی از الزامات مهم غلبه بر دشمن در جنگ رسانه ای، احساس مسئولیت و دغدغه مندی در جنگ روایت ها است.

حسین عباسی فر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر مردم قم با ایشان و تأکید مجدد بر اهمیت بحث جهاد تبیین و لزوم آگاه سازی مردم و نسل جوان نسبت به تحولات روز کشور اظهار داشت: حضرت آقا در این دیدار گفتند: "در رأس نقشه‌های بدخواهان، تبلیغات و به قول خودشان پروپاگاندا است که علاج آن، تبیین صحیح حقایق از زبانهای مختلف و با ابتکار و نوآوری است چرا که راه برطرف کردن وسوسه تبلیغاتیِ اثرگذار بر ذهن جوان و نوجوان باتوم نیست بلکه تبیین و روشنگری است. "

وی افزود: واقعیت آن است که ما در جنگ روایت ها می بایست پیش از هر چیز، ترفندها و شگردهای دشمن را بشناسیم تا بر اساس آن بتوانیم به درستی برنامه ریزی کنیم.

وی گفت: همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند ما باید به شکل جهادی و به موقع و بهنگام در موضع تبیین واقعیت ها باشیم و این مأموریت مهم را به زبان و شیوه مناسب و به شکلی رسا و مؤثر انجام دهیم.

این فعال رسانه ای خاطرنشان کرد: از سویی در بحث پروپاگاندا، یکی از تکنیک ها و روش ها، بهره گیری از مبالغه و بزرگنمایی است و لذا ما باید با تأکید بر مبانی و تبیین حقیقت و واقعیت در برابر بزرگنمایی و اغراق دشمن نیز مقاومت کنیم تا در جنگ روایت ها بتوانیم مردم را نسبت به حقایق آشنا نموده و به سوالات و شبهات آن ها پاسخ دهیم که اگر این گونه نباشد نمی توانیم زهر دشمن در پروپاگاندا و جنگ رسانه ای و تبلیغاتی را خنثی کنیم.

وی گفت: در این خصوص آن چه به ذهن بنده می رسد این است که اولاً ما باید با احساس مسئولیت و دغدغه مندی لازم در جنگ روایت ها ورود پیدا کرده و به این وسیله زهر دشمن در تبلیغات و پروپاگاندا را بگیریم و ثانیاً هم این که از همه ظرفیت های جبهه خودی و انقلابی برای خنثی سازی توطئه های دشمن بهره بگیریم چرا که حمایت خدای متعال نیز در سایه وحدت و همدلی ما و البته تأکید همیشگی بر اصل صبر و استقامت حاصل می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha